La Policia Local de Ciutadella va gestionar, durant tot l’any 2017, la sol·licitud de retirada de 107 vehicles abandonats a la via pública, tant del nucli urbà com a les urbanitzacions del municipi. Del total de denúncies, 67 es van resoldre a través de la corresponent notificació als propietaris mentre que, per als 40 restants ha estat necessari l’obertura d’un expedient administratiu. D’aquests, 15 expedients encara estan pendents de publicació al BOE abans de poder procedir-ne a la retirada.
El regidor de Seguretat Ciutadana, Oriol Baradad, valora molt positivament l’esforç de la Policia Local i destaca la feina que s’està fent des de l’equip de govern de Ciutadella per retirar els vehicles abandonats a la via pública de forma incívica per part dels ciutadans i les ciutadanes. En aquest sentit, Baradad destaca les 199 sol·licituds de retirada que es van gestionar durant el 2016 i que “posen de manifest l’intent de normalitzar una situació que feia temps que no es gestionava de forma expressa”.
Des de l’equip de govern es demana a la ciutadania una major responsabilitat a l’hora de desfer-se dels vehicles que ja no els interessen, ja que la gestió directa a través de gestors autoritzats milloraria l’estat del municipi. Insten també els ciutadans que, en cas de conèixer de l’existència de vehicles abandonats, es posin en contacte amb la Policia Local per tal de poder actuar amb una major rapidesa en l’execució d’un procés que administrativament és molt llarg i lent. La retirada d’un turisme o de motocicletes costa uns 55 € i la retirada d’una furgoneta o similar uns 76 €.