El Consell de Govern, a proposta de la Vicepresidència i Conselleria d’Innovació, Recerca i Turisme i de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, ha aprovat l’acord pel qual s’estableixen noves mesures de millora de la gestió administrativa i la coordinació en l’àmbit de la gestió del Fons per afavorir el turisme sostenible, que des d’enguany recau en l’Agència de Turisme de les Illes Balears (ATB).
L’Acord desenvolupa aspectes previstos en la Llei de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma per a l’any 2018, la qual determina que la Intervenció General de la Comunitat Autònoma durà a terme el control financer de l’activitat econòmica i financera que es derivi de la gestió del Fons per afavorir el turisme sostenible per part de l’ATB.
Per tal de reforçar la gestió del recursos dels Fons i dels projectes seleccionats en els plans anuals d’Impuls del turisme sostenible, el Govern ha acordat noves mesures de millora amb la participació de la Intervenció General en la tasca de control financer i suport en la verificació de les justificacions de les inversions i el compliment de la finalitat de les ajudes o les transferències als projectes esmentats.
Una vegada aprovades aquestes mesures de control financer, durant les properes setmanes l’ATB tramitarà els projectes del Pla Anual d’Impuls del Turisme Sostenible 2017, per tal que les administracions que els han impulsat els comencin a executar.