El formatge amb Denominació d’Origen (DO) Mahón-Menorca continua pujant en comercialització i l’any 2017 s’ha situat en el seu màxim històric, superant la barrera de les 2.500 tones. Si en 2016, se’n comercialitzaven 2.496 tones, en 2017, augmentant un 2,72%, es va aribar a les 2.564,62 tones de formatge venut, açò d’una producció que va ser d’unes 3.315 tones, una tercera part d’artesà i la resta de fabricació industrial.
Si es quantifica econòmicament, la xifra se’n va a uns 17 milions d’euros i es converteix, el formatge DO Mahón-Menorca en “punta de llança del producte local de Menorca”, segons va assegurar el conseller insular d’Ocupació i Projecció Econòmica, Miquel Company, en la presentació de les dades anuals juntament amb el president i la gerent del Consell Regulador de la DO, Bosco Triay i Piedad López respectivament.
El territori on més ha arribat aquesta comercialització, com és natural gairebé sempre, és Mallorca, exportant-s’hi quasi la meitat d’aquest formatge (49%). La península, amb un 21,5%, es situa en segon lloc de més comercialització del formatge DO Mahón-Menorca, i la mateixa Menorca en tercera posició amb un 17%. L’exportació a l’estranger, a una cinquantena de països d’arreu del món, significa un 12,5%, amb els Estats Units ocupant més de la meitat d’aquesta part. En nombres globals, l’exportació a l’estranger és la única que presenta una baixada, encara que considerada lleugera i poc significativa, i probablement deguda a canvis i adaptacions en les plataformes de distribució.
Aquests resultats, segons el conseller Miquel Company, “són el resultat d’un augment en la qualitat, la professionalització i l’aposta decidida per la comercialització del formatge”, agraint Bosco Triay “el suport que hem rebut durant els darrers 20 anys de la institució insular amb la comercialització del formatge”, perquè “de cada vegada som més els que ho feim i també necessitam més mercats”, notant-se considerablement en aquest aspecte quan hi ha una manca de suport, en un món com el del formatge “que és molt competitiu”.
Un altre aspecte remarcable és que, segons la gerent del Consell Regulador Piedad López, “no només ens interessa el volum sinó que aquest vagi acompanyat d’una millora en la qualitat”, cosa que es té molt present a l’hora dels controls que s’hi fan. I és que la promoció està molt enfocada a la degustació, amb el propi producte com a base, donant-se’n compte que “si el consumidor el prova és la millor promoció, perquè veim que repeteix”, volent dir que les degustacions (i la millora de la qualitat) són bàsiques en aquest apartat.
Si t’interessa saber més d’aquesta notícia la trobaràs a l’edició en paper del Setmanari El Iris. Si et vols fer subscriptor, ens pots trucar al número de tèlèfon 971 38 29 20 i t’informarem