El departament de Benestar Social i Família del Consell Insular ha signat un conveni de col·laboració entre l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS) i els ajuntaments de l’illa per la dotació d’eines informàtiques per la gestió dels serveis comunitaris bàsics.
Aquest conveni neix per la manca d’un sistema únic d’informació dels serveis socials a les Balears el que suposa una important disparitat en els registres i les dades, i un baix nivell de complementació d’alguns camps, i en conseqüència importants dificultats pel coneixement de la realitat i necessitats socials de les nostres illes i per l’avaluació i planificació de les polítiques socials.
Anteriorment s’anava utilitzant diferents programes a les Balears el que no permetia tenir una informació unificada. Aquests programes eren: NOU a Palma de Mallorca; SIAP a Calvià; HSI a la resta de Mallorca i Formentera; i SIUSS a Menorca i Eivissa.
La Presidenta del Consell Insular, Susana Mora, ha explicat que aquest nou programa permetrà donar visibilitat a la realitat social de l’illa i de les persones que s’atenen als SSCB, així com facilitar un òptim diagnòstic de situació i necessitats dels ciutadans de Menorca que permeti una adequada planificació dels recursos disponibles.
La directora insular, Bàrbara Torrent, ha explicat que, l’IMAS ha vingut desenvolupant el programa HSI (Història Social Integrada). Aquest ja s’ha implementat a tots els municipis de Mallorca, excepte Palma de Mallorca, i s’està començant a implementar a Calvià i a l’illa d’Eivissa. L’ús d’aquesta aplicació no suposa cost econòmic pels Consells ni els ajuntaments. Únicament el Consell hauria d’assumir les despeses de desplaçaments dels tècnics i informàtics de Mallorca per la formació i suport necessaris.
El nou programa, HSI, permetrà que els registres siguin compatibles amb els codis oficials dels sistemes d’informació estatal i de balears: SIUSS, Ine i IBESTAT. També permetrà tenir una major capacitat d’adaptació a les necessitats específiques, així com la possibilitat d’assolir la gestió electrònica d’expedients i arribar a connectar l’HSI amb els gestor SILME expedients, facilitar la gestió d’ajuts econòmics i la seva justificació, o que un treballador que dedica part de la seva jornada a diversos municipis pugui tenir accés des de qualsevol despatx a cada una de les UTS on treballa.
La Consellera de Serveis Socials i Família ha conclòs dient que aquesta eina ha de suposar un avanç en la millora de la gestió i ha de permetre també donar a conèixer la tasca professional que es duu a terme en els diferents serveis socials el que repercutirà directament a la millora dels serveis que oferim als nostres ciutadans.