El Consell Insular de Menorca llança una campanya dirigida a promocionar la marca “Avarca de Menorca” “El valor de l’origen”, és l’eslògan triat per la campanya del Consell de Menorca

 

“El valor de l’origen”, és l’eslògan triat per la campanya que el departament de Projecció econòmica del Consell Insular de Menorca posa en marxa per promocionar la marca de garantia “Avarca de Menorca” i reivindicar l’origen com a valor diferencial de les avarques fabricades a l’illa.

L’origen de les avarques de Menorca va unit a la gent del camp, un calçat humil que des del s. XIII duien els pagesos i que fabricaven ells mateixos durant les vetllades d’hivern, amb els materials que tenien a mà, pell de bou assaonat i roda de goma, que els protegia els peus a l’hora de llaurar el camp.

És a partir de 1955 amb l’arribada dels primers turistes que les avarques es comencen a fabricar a alguns tallers de calçat (el primer a Es Mercadal),  per adaptar-les a un estil més refinat. Curiosament,  durant anys, la gent de Menorca no en comprava perquè les associaven al camp i a la pobresa.

La Presidenta del Consell Insular, Susana Mora, ha remarcat que “les avarques són avui ambaixadores de la nostra illa arreu del món, un símbol de les nostres arrels, tradicions i història, i que hem de protegir perquè formen part de la nostra identitat”.

La campanya vol posar l’accent en aquesta diferenciació i valoritzar aquelles avarques que compleixen amb els requisits del reglament de la marca de garantia “Avarca de Menorca”.

En aquest sentit, es preveu realitzar accions per identificar les avarques incloses dins el segell “Avarca de Menorca”, per la qual cosa s’editaran vinils identificatius en els comerços que venen avarques autèntiques, displays per col·locar damunt els mostradors de les botigues, així com 5.000 fulletons informatius que es distribuiran en llocs turístics destacats i oficines de turisme.

Per altra banda, s’emprarà el perfil social de Facebook de “Made in Menorca” per viralitzar el vídeo promocional i s’ha previst editar 10.000 postals que es col·locaran dins les caixes d’avarques a la venda convidant als compradors a que comparteixin imatges de les seves avarques amb el #AvarcadeMenorca.

Finalment, per tal d’aprofundir en l’origen i la història de les avarques s’ha previst recuperar l’exposició “Avarca de Menorca: del camp a la passarel·la”, que durant el 2014 es va exposar al Centre artesanal de Menorca a Es Mercadal i que, en aquesta ocasió, tindrà un espai destacat a la terminal d’arribades de l’aeroport fins al mes de setembre.

Miquel Company, conseller d’Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports, ha destacat que “les avarques han sobreviscut al pas del temps, i han contribuït a fer-nos ser qui som. Tenim un producte únic, fet aquí, que hem de protegir i diferenciar davant la forta competència d’empreses de fora de l’illa que utilitzen el nom avarca i la marca Menorca per posicionar-se en el mercat.”

La campanya tindrà una durada de 3 mesos i té un cost aproximat de 16.000€

Marca garantia “Avarca de Menorca” 

La marca de garantia d’origen i qualitat “Avarca de Menorca” es va presentar l’any 2010 juntament amb un Reglament que establia els requisits de producció, fabricació i origen d’aquest calçat tradicional.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.