Això és possible gràcies a l’activació, dilluns dia 25, de la interoperabilitat del sistema de recepta electrònica de les Illes Balears amb els de la resta de l’Estat, amb les excepcions esmentades.
Aquest sistema, que es basa en l’intercanvi d’informació entre les comunitats autònomes, també permet que els residents d’altres comunitats recullin medicaments a les farmàcies de les Illes Balears.
Així ho ha anunciat la consellera de Salut, Patricia Gómez, durant la presentació d’aquesta nova prestació de la qual es beneficien tots els ciutadans i totes les ciutadanes de les Illes Balears.
La consellera, acompanyada del director general del Servei de Salut, Juli Fuster, i el president del Col·legi Oficial de Farmacèutics de les Illes Balears, Antoni Real, ha destacat els avantatges que aquesta nova prestació ofereix als pacients i als professionals sanitaris de tot l’Estat espanyol.
Aquesta novetat suposarà uns avantatges molt importants per als pacients de les Illes Balears, sobretot en qüestió de comoditat i seguretat: no hauran de recollir la medicació abans de viatjar a una altra comunitat on hi hagi interoperabilitat i evitaran acumular medicaments i així n’asseguraran una conservació correcta.
Per altra banda, s’evitaran visites als centres de salut d’altres comunitats per obtenir les receptes.
A més, amb la interoperabilitat, es facilita la continuïtat assistencial dels malalts crònics i els professionals sanitaris disposaran d’informació sobre la dispensació efectuada als seus pacients a qualsevol comunitat autònoma.
És importar recordar als pensionistes que s’hagin de desplaçar a altres comunitats i recollir-hi medicació que han de demanar a la farmàcia el comprovant de la dispensació; així podran sol·licitar posteriorment el reemborsament del cost dels medicaments si han superat el límit mensual, ja que a la resta de l’estat no se’ls aplicarà el límit.
El sistema de recepta electrònica és un dels millors sistemes arreu de l’Estat, que genera un alt grau de satisfacció entre els usuaris, tant als pacients com als professionals.