La consellera de Serveis Generals, Participació Ciutadana i Habitatge, Cristina Gómez, acompanyada de la tècnica d’Habitatge Social del Consell, Elisa Marí, i la responsable de programes Provivienda, Josune Huidobro, han presentat aquest matí les dades d’ús de l’Oficina Insular d’Habitatge Social, oberta el 13 de febrer del 2018.
Gómez ha remarcat que “les dades ens mostren la necessitat de fer noves polítiques d’Habitatge. No es tracta només de fer promocions de pisos de lloguer social assequibles, noves formes d’accés i gestió de l’habitatge sinó que es tracta també de la posada en marxa de serveis com l’atenció i acompanyament i ajuda a les persones que no poden fer front al pagament dels seus habitatges, a les que es troben en una situació de desnonament o que no troben un habitatge on viure. Aquesta oficina pretén ser un canal d’informació com a eina d’empoderament pels ciutadans i ciutadanes i que ens ajudi a protegir el dret que tenim tots i totes a l’habitatge”.
En total, han estat 144 unitats familiars que han estat ateses, que representen un total de 320 persones. D’aquestes, 107 són menors d’edat i gairebé el 76% de les persones són d’origen espanyol. Destaca que el 74% de les persones i famílies ateses viuen en règim de lloguer, i el 48% tenen fills/es, en la majoria dels casos, menors d’edat al seu càrrec.
Pel que fa a municipis, el 65% corresponen a Maó i Es Castell, sent Alaior el municipi amb menys demanda. Gairebé el 50% ho ha fet per iniciativa pròpia, mentre un 11% ha estat derivat a l’Oficina després d’haver passat per les oficines de l’IBAVI.
Les tipologies de demandes d’informació que han rebut més sol·licituds per part dels usuaris han fet referència a la recerca d’habitatge i a la mediació de conflictes, seguit d’informació general, ajudes socials i demandes de desnonament. En total, s’han realitzat 887 atencions per part de l’equip de professionals ubicats a l’oficina, format per una treballadora social, una advocada i una administrativa.