Turespaña, la Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM) i l’Associació Hotelera de Menorca (Ashome) han signat avui a la seu del Consell Insular de Menorca a Maó un protocol de col·laboració per posicionar l’illa com a destinació de turisme cosmopolita. Administracions i hotelers escenifiquen d’aquesta manera la missió compartida de captar un segment estratègic que contribueix a la desestacionalització i la millora de la rendibilitat i que reforça la qualitat i la sostenibilitat de la destinació.
La secretària d’Estat de Turisme i presidenta de Turespaña, Isabel Maria Oliver; la vicepresidenta primera i consellera de Cooperació Local i Promoció Turística i vicepresidenta de la FFTM, Maite Salord; i el president de l’Ashome, Luís Pablo Casals, han signat avui el protocol que implica el suport de Turespaña, en l’exercici de les competències que té atribuïdes en matèria de promoció turística a l’exterior, perquè Menorca esdevingui una destinació del turisme cosmopolita.
El turisme cosmopolita, segment prioritari
L’actual Pla Estratègic de Màrqueting de Turespaña 2018-2020 identifica un segment de demanda denominat “cosmopolita” i caracteritzat per la seva alta rendibilitat. I és que el perfil del turista cosmopolita es caracteritza pel seu gust per les compres, especialment de producte local, la gastronomia, l’art i la cultura.
Per captar aquest segment considerat prioritari, Turespaña desenvolupa un programa d’accions de màrqueting turístic que permet millorar-ne el posicionament de les destinacions espanyoles als mercats internacionals. Així, en virtut del protocol signat avui, facilitarà a la FFTM la informació més rellevant sobre els mercats turístics emissors per a la captació del denominat segment cosmopolita, així com les accions que planteja realitzar en els mateixos i que tenguin impacte directe en la destinació Menorca.