Aquesta setmana els hi recomanam que llegeixin amb atenció l’entrevista que el nostre col·laborador Llorenç Allès ha fet a Isidro Bellota, gerent d’Autocars Torres i president de l’Associació d’Empresaris del Polígon Industrial de Ciutadella, per tant coneixedor de dos dels grans problemes que patim a Menorca i de manera especial a Ciutadella, la mobilitat per una banda i la manca de sòl industrial per l’altra.
Isidro Bellota és una veu serena, tolerant i oberta, i ens posa damunt la taula de manera raonada l’experiència del bus a Macarella, els seus resultats i les perspectives de futur.
Una iniciativa que que té encara coses a millorar, però que es preveu com una de les solucions de futur per a la sostenibilitat de les platges verges. Potser no estam acostumats a viatjar en transport públic, estam massa mal acostumats a anar amb el nostre cotxe per a tot, inclús per a fer petites distàncies.. Potser ens manca conscienciació, fer un canvi de pensament, i no caure amb allò de criticar allò que no hem provat.
El polígon industrial i la seva manca de desenvolupament és un tema que hem tractat varies vegades a aquest editorial i a les pàgines del nostre setmanari. Els terrenys del B9 fa massa anys que estan aturats i impedeix que s’hi puguin instal·lar empreses noves a la nostra ciutat que opten per polígons amb menys problemes i més facilitats com els de Maó, Sant Lluís i Alaior.
La proposta feta des de l’empresariat a l’Ajuntament de Ciutadella, que va canviar el sistema de cooperació que hi havia abans pel que el converteix en promotor, en que les parcel·les que donen a carrers ja asfaltats i amb infraestructures puguin ser urbanitzables, no és gens dolenta i fins i tot necessària, però com tots sabem quan hi ha implicades les Administracions, i si no hi ha voluntat ferma, les coses van massa lentes i es perden oportunitats empresarials, que indirectament afecten a l’economia ciutadellenca.
La carretera general i el model que volem o vertaderament necessitam és el tercer cavall de batalla del que ens ralla Bellota en aquesta entrevista, i ho fa des de la visió d’aquells que més la utilitzen, els transportistes i el transport públic de persones. Opinions que hi ha que tenir en compte, perquè són els professionals, els que viuen el dia a dia, els que han de tenir veu, i no com moltes vegades passa els tècnics des del seus despatxos i les voluntats d’una opció política o una altra.
Llegir amb atenció, reflexionar i treure les nostres conclusions… Segur que val la pena.