Amb motiu de la celebració de l’Any Europeu del Patrimoni Cultural, la Vicepresidència i Conselleria d’Innovació, Recerca i Turisme, mitjançant l’Agència d’Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB), vol presentar al mercat britànic el més destacat del patrimoni balear, amb l’objectiu de potenciar el turisme cultural i afavorir la desestacionalització turística. Així, la imatge de l’estand balear a la World Travel Market (WTM), que se celebra del 5 al 7 de novembre a Londres, tendrà relació amb la cultura i el patrimoni de les Illes Balears.
Aprofitant la proximitat de la fira, l’AETIB ha planificat dos actes per al cap de setmana a la capital britànica, també amb la finalitat de donar a conèixer el patrimoni cultural de les Illes. L’oferta turística cultural és un dels atractius de les Illes Balears en temporada baixa, i gairebé tres de cada deu britànics afirmen haver estat a Balears fora de la temporada estival.
Per una banda, la Coral de la Universitat de les Illes Balears va oferir ahir un concert a les 19.30 a l’església Saint Michael and All Angels de Londres. La Coral interpretà peces tan emblemàtiques com el Cant de la Sibil·la (Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la UNESCO) o Mariam matrem del Llibre Vermell de Montserrat, així com peces del segle XXI. D’aquesta manera, s’exhibirà un component important de l’oferta cultural de les Illes Balears davant públic britànic.
Per altra banda, avui diumenge 4 a partir de les 18 h, la Coral actuarà a la gala anual del Gremi Britànic d’Escriptors de Viatge (British Guild of Travel Writers) davant una audiència de 300 persones (periodistes, escriptors i locutors de ràdio especialitzats en turisme i viatges).
Gala anual del Gremi Britànic d’Escriptors de Viatge
La participació balear a l’acte del Gremi Britànic d’Escriptors de Viatge, que se celebra a l’Hotel Savoy de Londres, és possible gràcies a un patrocini contractat per l’AETIB, que inclou la interpretació de la Coral i una presentació de la cultura balear per part de la vicepresidenta del Govern, Bel Busquets, a l’inici de la gala.
L’organització de la gala posa a disposició de les entitats que vulguin participar tres opcions de patrocini, de les quals l’AETIB ha contractat l’anomenada “bronze”, la més econòmica, per 15.000 lliures. Aquest patrocini permetrà donar a conèixer l’oferta cultural material i immaterial de les Illes a un públic expert en el turisme i els viatges i, a més, forma part dels esforços del Govern balear per mantenir els visitants britànics dins l’estratègia per pal·liar els possibles efectes del Brexit.
Conveni de col·laboració entre l’AETIB i la Coral UIB
Aquestes dues actuacions de la Coral UIB a Londres s’emmarquen en el conveni de col·laboració entre l’AETIB i la Fundació Universitat-Empresa de les Illes Balears (FUEIB), mitjà propi de la Universitat de les Illes Balears per a la promoció de la Coral Universitària de les Illes Balears. La dotació del conveni és de 53.000 € (38.000 aportats per l’AETIB i la resta de la FUEIB). L’acord estableix que, en acabar l’any, la Coral UIB ha de justificar les despeses realitzades amb el finançament rebut en virtut d’aquest conveni.
Es tracta d’un conveni per dur a terme activitats i intercanvis musicals al llarg de 2018, en el marc del desenvolupament del producte cultural a la comunitat, com a eina per aconseguir l’allargament de temporada turística i millorar el posicionament de les Illes com a destinació de turisme cultural. D’acord a aquest conveni, la Coral rep el finançament i organitza un calendari d’actuacions, algunes en actes organitzats per l’AETIB, com va ser el concert amb l’OSIB amb motiu de la celebració del Dia Mundial del Turisme al Castell de Bellver.
Programa de les Illes Balears a la WTM
La fira turística més important al Regne Unit comença demà dilluns dia 5. Aquest primer dia, la presidenta del Govern, Francina Armengol, i la vicepresidenta i consellera d’Innovació, Recerca i Turisme, Bel Busquets, així com diferents representants turístics de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera, visitaran els expositors i estands de les empreses de les Illes Balears i valoraran les últimes dades del mercat britànic. Enguany l’estand de les Illes Balears compta amb 305,5 m2.
El segon dia, la delegació balear, formada pel Govern i els Consells insulars, realitzarà una presentació a mitjans de comunicació britànics per tal de donar a conèixer els principals atractius de les Illes Balears quant a patrimoni cultural i natural.