Els usuaris més joves són els que més temps passen al dia amb l’smartphone, amb mitjanes d’ús que superen les tres ho- res diàries: mitja hora més que el que passa a la resta de la població de majors de 35 anys i que suposen un 14% més d’ús més que la resta, segons es desprèn de l’Informe anual sobre Millennials i Generació Z, elaborat per Smartme Analytics, que descriu el comportament d’aquests dos grups d’usuaris al te- lèfon mòbil durant l’any 2018.
Una de les diferències existents entre les dues generacions i potser una de les més cridaneres ocorre en xarxes socials, on Instagram ja es posiciona com la segona app preferida de la Generació Z, només darrere de YouTube i superant àmpliament a Facebook; a diferència de millennials o majors de 35, que segueixen preferint aquesta última després de YouTube.
Netflix, per la seva banda, és l’aplicació que domina el sector de TV & Cinema, no només amb la seva penetració en el mercat, sinó també analitzant l’engagement que genera, mentre que MiTele creix en els dos grups joves, Gen Z i millennials, i Movis- tar+ en la resta de la població de majors de 35. Spotify també aconsegueix un gran resultat entre aquests usuaris, superant ja al reproductor de música com la primera opció per escoltar música entre els més joves, que a més escolten en menor me- sura la ràdio.
A les finances, també es poden observar diferències cridane- res. En aquest sector destaca el creixement del temps d’ús al dia pel que fa a 2017 per a tots els grups d’edat, que dediquen un 20% més durant 2018; però especialment en el cas de la Ge- neració Z, on a més sobresurt com a primera app bancària en penetració ImaginBank per sobre de la resta d’apps d’entitats
EL BUTLLETÍ de l’amic
ACTUALITAT COMUNICACIÓ DIGITAL PUBLICITAT I MÀRQUETING NOVES EINES COMUNICACIÓ ESTRATÈGICA EN PROFUNDITAT NOVES EINES
tradicionals. A millennials i majors de 35, BBVA és l’app més usada.
Si es parla de viatges, Booking i Blablacar són la primera i se- gona opció en tots els grups i, a més, crida l’atenció Waylet com a tercera opció en majors de 35, i com la quarta tant en Generació Z com a millennials.
Respecte al menjar ràpid, McDonald’s és el líder en els tres grups: Generació Z, Millennials i majors de 35. En segon lloc, es troba Burger King, i Just Eat en tercera posició. D’altra ban- da, VIPs apareix com a quarta opció entre els majors de 35, mentre Glovo es manté en el quart en la Generació Z com a millennials i, per la seva banda, Fosters Hollywood ocupa la cinquena posició tant a millennials com a majors de 35. Crida l’atenció el fet que els usuaris de la Generació Z i els millennials utilitzen les apps de menjar ràpid per als sopars, mentre que en majors de 35 anys s’utilitza tant per a sopars com per a dinars.
En el sector del retail, és important destacar el posicionament d’Amazon i AliExpress, en què domina el gegant xinès a les dues generacions joves mentre que és Amazon el que lidera el rànquing entre els usuaris de més de 35 anys.
Finalment, entre les apps de comunicació, WhatsApp segueix sent la més utilitzada per als tres grups d’usuaris per sobre de trucades en el cas de millennials i majors de 35. D’altra banda, Gmail de Google és la tercera app de comunicació més utilit- zada tant en la generació Z com en la generació de millennials, mentre que els SMS es mantenen en tercer lloc en la població per sobre dels 35. Per la seva banda, Telegram ja ocupa el cinquè lloc en la generació Z.