Agenda de reunions
Al marge de l’agenda institucional, la FFTM mantindrà reunions amb responsables d’oficines espanyoles de turisme a l’exterior, companyies aèries, touroperadors i agències de viatge, entre d’altres interlocutors, amb la intenció d’establir acords de col·laboració que siguin beneficiosos per a la comercialització de Menorca en els principals mercats emissors.
Aquests contactes, que es mantenen al llarg de tot l’any, serviran també per prendre nota de l’evolució del comportament dels diferents mercats emissors en un any que planteja grans incògnites, com ara l’impacte que la incertesa del Brexit podrà tenir sobre les reserves britàniques o els efectes que la vitalitat de les destinacions mediterrànies competidores podran tenir sobre la demanda dels grans mercats tradicionals.
En aquest context de fluctuacions i incertesa, la FFTM planteja la diversificació i l’especialització com dues màximes de la seva estratègia promocional. Fruit d’aquesta feina, en els darrers anys ha crescut el pes de turistes procedents de països de l’Europa central, mercats interessants per a l’economia local pel seu potencial desestacionalitzador i la seva capacitat de despesa.
Maite Salord Ripoll Vicepresidenta primera i consellera de Promoció Turística, ha manifestat que “Tenim molt clar que si volem fer de Menorca una destinació més competitiva hem d’apostar per fer una promoció diferenciada i especialitzada que aporti visibilitat a la nostra illa i que mobilitzi una demanda de qualitat. És la nostra responsabilitat fer una gestió eficaç i eficient dels recursos públics per afavorir, amb polítiques compromeses, el desen- volupament econòmic i social de Menorca”.