Les darreres dades de l’OBSAM apunten que Macarella va rebre més visitants els mesos punta de 2018, on sols es va poder accedir a la platja mitjançant autocar o bé a peu mitjançant el camí de cavalls, o per mar, que al llarg de 2017 on sols va estar en funcionament l’aparcament públic de Santa Ana, amb 160 places. Cal recordar que el setembre de 2016 es va tancar l’aparcament privat de pagament que permetia una millor arribada i més comoditats per als usuaris per accedir fins a la platja, especialment a les persones majors i famílies amb fillets.
Però el que hem de destacar aquesta setmana és, que malgrat les crítiques rebudes i les campanyes fetes des de certs sectors a la iniciativa del Consell de regular el tràfic de vehicles mitjançant un servei de bus, ha estat positiva en el seu primer any, i de segur molt més millorable a la present temporada i a les futures, perquè de tota experiència s’han de treure les parts positives i negatives.
Per altra banda, destacar que part d’aquest èxit és degut a la professionalitat, bona disponibilitat i adaptació a les demandes per part de l’empresa concessionària, Autocars Torres, que ha demostrat un coneixement absolut de les demandes, no sols dels turistes, sinó també dels residents.
Estam davant el futur, i no ens ha d’estranyar que en pocs anys l’única manera que tindrem per accedir a les platges verges serà un servei regulat d’autocar, perquè serà la manera de preservar i de cuidar la natura i el paisatge davant les agressivitats, erosions i contaminacions que provoca una saturació de vehicles.