Quatre iniciatives en turisme de les Illes Balears seran adaptades a diverses regions d’Europa Balears ha decidit implantar tres projectes que fomentaran el turisme de temporada baixa i milloraran la competitivitat de les pimes

Els membres del projecte europeu BRANDTour han escollit quatre casos de bones pràctiques desenvolupats durant els darrers anys a les Illes Balears per posar-los en pràctica a les seves regions. Es tracta de la campanya de promoció turística Better in Winter, l’Impost de Turisme Sostenible, l’empresa d’excursions marines Pescaturismo i el catàleg digital de la Direcció General de Turisme (la plataforma Cathos), que agilitza els tràmits administratius i contribueix a la transparència de dades amb la ciutadania.

El projecte europeu BRANDTour té com a objectiu fomentar que les regions membre desenvolupin productes turístics més competitius, amb més valor afegit, i experiències turístiques temàtiques lligades a l’excel·lència local i a una oferta més personalitzada. Hi participen, a més de l’AETIB, les agències de turisme de Letònia i Creta i de les regions de la Toscana, Flandes Oriental i Limburg Sud (Holanda).

Després d’una primera fase d’intercanvis interregionals, on es van exposar 47 casos de bones pràctiques en turisme, ara cada un dels membres ha de seleccionar 3 casos per adaptar i implementar a la seva regió. Per ara, són quatre les iniciatives balears escollides.

Per la seva banda, les Illes Balears tenen previst posar en pràctica la promoció de bodes, el foment d’allotjaments tradicionals i singulars  i el suport a les pimes. Són tres casos que han funcionat a altres regions d’Europa i que aquí impulsaran projectes innovadors en turisme i desestacionalitzadors, alhora que milloren la competitivitat d’empreses locals.

Per fer la tria dels projectes que s’adaptaran i implementaran a Balears, l’AETIB ha comptat amb l’assessorament d’un grup d’experts locals integrat per la UIB-Facultat de Turisme, la CAEB, la FELIB, PIME Mallorca i AVIBA.

Pròxima reunió del BRANDTour

L’AETIB viatja els dies 11 i 12 de juny a Riga (Letònia) per compartir informació sobre les bones pràctiques que s’intercanviaran durant els pròxims mesos. Així, se celebraran reunions més individualitzades per conèixer amb més profunditat cada bona pràctica i també s’oferirà un seminari sobre màrqueting de producte.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.