La naviliera Baleària ha adquirit un remolcador portuari de nova construcció de la drassana holandès Damen Shipyards Gorinchen, amb els més avançats sistemes tecnològics, destinat a reforçar les operatives dels vaixells al port de Ciutadella, a Menorca. Es tracta del model Stan Tug 1606, un dels remolcadors més potents de la seva classe, que destaca per la seva eficiència, alt rendiment i per ser un dels més ecoeficients pel que fa a emissions gràcies als seus dos motors dièsel principals de 442Kw / cu. A més, serà el primer remolcador que operarà a Espanya en complir Tier III (la reducció emissions de NOx, del conveni internacional per prevenir la contaminació, MARPOL).
“Aquest remolcador d’última generació podrà atendre les necessitats de tots els operadors, a més d’estar disponible per a tasques de salvament i rescat a la zona”, ha destacat el director general d’Operacions de Baleària, Ettore Morace. “La cooperació entre ambdues empreses ha estat excel·lent, gràcies al compromís compartit per una indústria marítima sostenible”, ha assenyalat Carlos González Martín, responsable de Vendes de la drassana Damen, que també ha destacat “la tecnologia i eficiència d’aquest vaixell” que operarà a Balears.
Remolcador ‘Rolón Plata II’
Baleària ha batejat al remolcador amb el nom de Rolon Plata II, en honor al primer ferri de Flebasa, precursora de Baleària, que va operar entre Alcúdia i Ciutadella en la dècada dels noranta. El remolcador té una eslora de 16,76 metres, una potència de tir de 15 tones, i un canó d’aigua contra incendis de 300 m3xhora. El Rolon Plata II, amb destinació a Ciutadella, va arribar ahir al port de Palma, procedent de Tarragona, on va arribar a bord d’un vaixell de càrrega des de Rotterdam.