El proper dimecres, dia 9 d’octubre, es presentarà a Brussel·les la candidatura de Menorca com a Regió Europea de Gastronomia per a 2022, un repte important i necessari per a que la nostra illa sigui reconeguda com a destinació gastronòmica i es pugui diversificar la nostra oferta turística en un moment clau de transició provocat per la fallida de Thomas Cook, que marcarà un abans i un després del turisme de masses, de l’actual model turístic, on s’està esgotant el model dels touroperadors, dels paquets de vacances, cap a un nou model de turisme individual, que es mou i reserva els seus viatges per les xarxes socials, i que cerca les principals característiques de la destinació escollida, i una de les més importants, ara per ara, és la gastronomia, com a complement ideal, bé sigui del sol i platja, de l’ecoturisme, del turisme cultural, etc.
La presentació que liderarà Susanna Mora, és vital pel futur de la nostra illa, turísticament parlant, perquè podem obrir un nou mercat, un nou segment, el dels amants de la bona taula, que no sols visiten restaurants, sinó que s’interessen pels mercats, pels producte locals, per la sostenibilitat, i aquestes coses són les que tenim a la nostra illa, un ventall de possibilitats que encara s’ha de donar a conèixer.
Mora comptarà amb el suport de la Secretaria d’Estat de Turisme, la mallorquina Isabel Maria Oliver, i del crític gastronòmic Borja Matoses en la presentació de Menorca, però si s’ha de reconèixer una persones que ha treballat de valent per a fer possible aquesta presentació, és Jaume Gomila, que amb el seu entusiasme i bona feina farà possible que la nostra illa, a més de ser una destinació consolidada de sol i platja, però de temporada estacional, es converteixi en una destinació gastronòmica al llarg de tot l’any.
Hem de cercar noves alternatives al model turístic del touroperador, i aquesta és una de les millors.