Aquest any el Consorci de Residus i Energia de Menorca ha presentat una nova edició de la campanya de reciclatge iniciada al 2018, “Practica Recycling 2019-2020” finançada per Ecoembes i Ecovidrio. Seguint amb la iniciativa del Consorci de Residus de fusionar el missatge del reciclatge amb l’esport, enguany, la campanya ha englobat dues actuacions principals, els Recycling Games, que van tenir lloc del 26 d’octubre al 14 de desembre i els Recycling Xmas que es desenvoluparan del 15 de desembre al 12 de gener.
La campanya Recycling Xmas s’ha presentat aquest matí al pavelló del Bàsquet Menorca. Hi han assistit la presidenta del Consorci de Residus i Energia, Maite Salord, el director insular de medi ambient i reserva de biosfera, Esteve Barceló, membres del Consorci de Residus i els jugadors del Bàsquet Menorca.
La campanya consisteix en un vídeo on tres jugadors de l’equip: Xavi Hernández, Urko Otegui i Duby Okeke, apareixen disfressats de reis mags i animen a separar i reciclar els residus durant les celebracions de Nadal. El rei groc, dels envasos; el rei verd, del vidre ; i el rei blau, del paper i cartó. Des del Consorci de Residus s’ha volgut agrair als esportistes la seva col·laboració en aquesta campanya dirigida a petits i grans explicant que és una gran oportunitat el fet que tres esportistes de notorietat a l’illa facin arribar un missatge tan important a tota la societat.
Practica Recycling
La campanya Practica Recycling es va iniciar el passat mes d’octubre amb els Recycling Games, els jocs olímpics del reciclatge. Aquests s’han celebrat a tots els municipis de Menorca durant dos mesos i han consistit en la realització d’una gimcana dirigida a petits i grans on s’havien de superar diferents proves i jocs relacionats amb les fraccions de paper/cartó, vidre i envasos lleugers. En aquesta fase de la campanya, també es va comptar amb la col·laboració de l’esportista d’elit, Ruth Moll, a través d’un vídeo promocional on la ciclista animava a participar en els Recycling games.
L’objectiu d’aquestes campanyes, que també són difoses a través de tots els mitjans locals i les xarxes socials, és el de sensibilitzar a tota la població sobre la importància de reciclar d’una forma divertida i engrescadora.