L’IDI (Institut d’Innovació Empresarial de les Illes Balears) posa en marxa una campanya de promoció del comerç de proximitat que es durà a terme a través de les xarxes socials i altres suports digitals. Amb el lema “Ara els petits s’han de fer grans”, l’objectiu d’aquesta iniciativa és visibilitzar la necessitat de mantenir el teixit comercial tradicional i de proximitat dels municipis de les Illes Balears.
La campanya compta amb dues etapes. La primera, que començarà aquest setmana, promociona els establiments que tenen autorització per tenir obertes les portes durant l’estat d’alarma provocat pel Covid-19, botigues d’alimentació, mercats i d’altres comerços considerats de primer necessitat. Passat l’estat d’alarma, la campanya ampliarà el focus a tot el teixit comercial, que haurà d’iniciar l’activitat després d’un període de tancament.
L’IDI, entitat depenent de la Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius, treballa des de fa anys amb el sector comerç a través del programa Icomerç, que es du a terme amb el suport de la Direcció General de Comerç, i que realitza plans de millora comercial a una trentena de municipis de les Illes Balears per tal de millorar el teixit i donar eines als comerciants per dinamitzar i millorar el seu negoci a través de la formació en digitalització, marxandatge visual o tècniques de venda.
A més, l’IDI, a través d’Icomerç, ja ha editat guies de consulta i assessorament destinades al comerç de proximitat per tal que puguin adaptar-se a les noves tendències de consum.