Finca es Rafal, Mallorca

El Santander guanya un 82% menys en el primer trimestre amb uns beneficis de 331 milions d’euros La reducció es deu a la provisió de 1.600 milions per fer front al xoc econòmic del coronavirus

ACN Barcelona .- El Banc Santander va aconseguir un benefici atribuït de 331 milions el primer trimestre d’aquest any, un 82% menys que en el mateix període de l’any passat, segons ha informat l’entitat en un fet rellevant aquest dimarts. El Santander ha aprovisionat 1.600 milions d’euros per fer front al previsible deteriorament econòmic derivat de la crisi del coronavirus, i també ha destinat 46 milions a costos de reestructuració a Europa. Sense comptabilitzar aquests dos elements, el benefici atribuït ordinari del primer trimestre seria de 1.977 milions d’euros, un 1% més que al mateix període del 2019. En comparació amb l’any passat, el banc ha tingut un augment del 3% dels ingressos de clients, amb un augment de les comissions netes també del 3%.
D’altra banda, segons informa Santander, els préstecs i els dipòsits han crescut un 7% i un 6%, respectivament, a euros constants, amb un ritme més elevat, de prop del 15%, en el mercat americà.

La mitjana diària de préstecs a pimes i grans empreses en tot el negoci del banc ha augmentat més del 100%, des dels 562 milions d’euros del mes de febrer, a 1.149 milions fins al 22 d’abril. En el negoci a Europa, sobretot per la situació a Espanya i Portugal, la mitjana de préstecs ha passat de 209 milions d’euros al febrer a 873 a l’abril.

El Santander compto al tancar el primer trimestre amb 38,3 milions de clients digitals, un 13% més que al març de l’any passat. De fet, en plena pandèmia, aquest març, gairebé la meitat de les vendes, un 43%, es van fer per mitjans digitals, un increment de set punts respecte al 2019.

El Santander ha tancat el primer trimestre amb una taxa de morositat del 3,25%, amb un cost del crèdit estable en l’1%. La ràtio de capital CET1 del banc se situa en l’11,58%.

En els resultats del grup, el 41% dels beneficis provenen del mercat d’Europa, el 38% de l’Amèrica del Sud i el 21% de l’Amèrica del Nord. Brasil segueix sent el mercat que més contribueix als beneficis ordinadors (29%), seguit d’Espanya (14%), Santander Consumer Finance (12%), Estats Units (11%), Mèxic (10%) i Regne Unit (8%).

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.