La mitjana diària de préstecs a pimes i grans empreses en tot el negoci del banc ha augmentat més del 100%, des dels 562 milions d’euros del mes de febrer, a 1.149 milions fins al 22 d’abril. En el negoci a Europa, sobretot per la situació a Espanya i Portugal, la mitjana de préstecs ha passat de 209 milions d’euros al febrer a 873 a l’abril.
El Santander compto al tancar el primer trimestre amb 38,3 milions de clients digitals, un 13% més que al març de l’any passat. De fet, en plena pandèmia, aquest març, gairebé la meitat de les vendes, un 43%, es van fer per mitjans digitals, un increment de set punts respecte al 2019.
El Santander ha tancat el primer trimestre amb una taxa de morositat del 3,25%, amb un cost del crèdit estable en l’1%. La ràtio de capital CET1 del banc se situa en l’11,58%.
En els resultats del grup, el 41% dels beneficis provenen del mercat d’Europa, el 38% de l’Amèrica del Sud i el 21% de l’Amèrica del Nord. Brasil segueix sent el mercat que més contribueix als beneficis ordinadors (29%), seguit d’Espanya (14%), Santander Consumer Finance (12%), Estats Units (11%), Mèxic (10%) i Regne Unit (8%).