Tercer ban d’Alcaldia sobre pagaments, horaris de serveis públics i d’altres

L’alcaldessa de Ciutadella, Joana Gomila, ha signat el tercer ban a què dóna lloc l’estat d’alarma sanitària que regeix a Espanya des del passat 14 de març. 

Es tracta d’un ban que afecta un seguit d’àmbits, alguns dels qual van referits a certs canvis que s’han de produir quan l’illa de Menorca entri en la fase 2 de la desescalada. Entre d’altres matèries, afecta a: mobilitat i aplicació de franges horàries; instal·lacions esportives municipals; Biblioteca pública; cementeri municipal; flexibilització d’horaris de renous; i el pagament de rebuts en general.

Podeu descarregar-vos el ban adjunt per a la conèixer el detall de les mesures, horaris i condicions de les novetats d’interès ciutadà.

BAN D’ALCALDIA

El Reial decret 463/2020, de 14 de març, declara l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, situació extraordinària i d’emergència que implica necessàriament l’adopció de mesures per protegir la salut i la seguretat de tota la ciutadania, i de totes aquelles que siguin complementàries per adequar els processos administratius de forma que disminueixi l’impacte a la ciutadania que suposa aquesta situació excepcional.

Des de la declaració de l’estat d’alarma i en les seves successives pròrrogues, s’han aprovat diferents normatives per part de les administracions competents, per anar adequant el marc normatiu de tota casta d’activitat a aquesta situació excepcional.

Així, l’Ordre 399/2020, de 9 de maig, per a la flexibilització de determinades restriccions d’àmbit nacional en aplicació de la fase 1 del Pla per a la Transició fins a una Nova Normalitat, en la qual es troba Menorca des del dilluns 11 de maig, fa necessari tornar a informar la ciutadania de les instruccions que s’hi preveuen i de les mesures adoptades per l’Ajuntament de Ciutadella per pal·liar les conseqüències derivades de l’estat d’alarma en l’economia de les persones i de les empreses, sobretot en aquells sectors de la població més vulnerables.

La Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, a l’article 21.1, preveu que l’alcaldessa pugui adoptar, sota la seva responsabilitat, les mesures necessàries i adequades en cas de catàstrofe o d’infortunis públics o de greu risc aqusets, les quals han de respectar el principi de proporcionali- tat, seguretat jurídica, d’eficiència i eficàcia.

Per l’anterior,

FAIG SABER:

Primer. Mobilitat i aplicació de franges horàries per edats de la població.
En el nucli urbà de Ciutadella de Menorca es mantenen les franges horàries establertes a l’Ordre SND 380/2020, de 30 d’abril, per passejar i fer esport.

Fora del nucli urbà, no hi ha restricció horària per fer aquestes activitats, sempre que siguin entre les 6 i les 23 hores.

Segon. Després de l’adopció de les mesures sanitàries preceptives, el programa d’obertura dels diferents serveis municipals que poden reiniciar la seva activitat serà el següent:

Instal·lacions esportives municipals (pistes de tennis i pàdel)
Els usuaris en podran fer ús a partir del dia 18 de maig, amb cita prèvia, a partir del divendres 15 de maig, al telèfon 676 999 705.

Biblioteca
Es reinicia el servei el dia 12 de maig només per la a secció d’adults, i per a servei de préstec i devolució, també de llibres infantils.
El servei de préstec de llibres s’ha de fer amb cita prèvia als telèfons 971 48 41 47 i 971 48 41 48 i a l’adreça electrònica bibciutadella@menorca.es
Horari presencial: dilluns, dimecres i divendres, de 9.30 a 13.30 h

Arxiu històric
Es podrà fer l’assistència presencial a partir del dia 12 de maig, amb cita prèvia. Telèfon: 971 38 13 35

Cementeri
Es reprenen les visites al cementeri en horari de matí, de 8 a 14 h
Tant en les vetlles com en l’acte dels serveis funeraris, hi podran accedir un màxim de 10 persones.
Es possibilita el culte, amb una assistència com a màxim del 30 % de l’aforament (màxim 30 persones).

En la resta de serveis municipals se seguirà atenent via telemàtica i telefònica, així com també presencial en casos de necessitat o d’urgència, a l’OAC i als Serveis Socials.

Tercer. Flexibilització d’horaris de renous
A partir del dia 1 de maig, els horaris habituals de treballs de construcció, a l’efecte del que estableix l’article 24 de l’Ordenança municipal de protecció de l’atmosfera davant la contaminació per renous i vibracIons, relatius a obres públiques i edificacions, podran ser modificats, en cada cas, atenent les especials condicions de cada obra.
Aquesta modificació s’haurà de sol·licitar per a cada cas, amb indicació de la proposta d’ampliació i de les circumstàncies que motivin l’ampliació. En tot cas, s’haurà d’esperar a la resolució expressa de la petició.

Quart. Pagament de rebuts, en general
Resten ampliats fins al dia 30 de maig de 2020 els terminis de pagament de tots els tributs i de les liquidacions que es trobin tant en període voluntari com en període executiu, així com el pagament derivat d’acords de fraccionament i d’ajornament.
El període de pagament voluntari de les liquidacions que s’hagin generat o que finalitzassin dins el període de la suspensió, finalitzarà el dia 31 de juliol de 2020.

Cinquè. El període voluntari de pagament del padró de l’impost de vehicles de tracció mecànica del 2020 i del 4t trimestre del 2019 d’aigua i de clavegueram finalitzarà el dia 31 de juliol de 2020. Els rebuts domiciliats del padró de vehicles es cobraran el dia 30 de juny de 2020.
El període de pagament voluntari del padró del 1r trimestre del 2020 d’aigua i de clavegueram serà de dia 1 de juny a dia 15 d’agost de 2020.

Sisè. El període voluntari de pagament del padró de la taxa pel servei de recollida de residus i de l’impost de béns immobles serà el següent:

FEMS 2020

Impost

Termini

Dates del període voluntari de pagament

Data del càrrec bancari

TAXA DE RECOLLIDA DE FEMS

Pagament anual

De dia 1-07-2020 a dia 30-09- 2020

Aproximadament, dia 15-08-2020

IMPOST SOBRE BÉNS IMMOBLES 2020

Impostos

Termini

Dates del període voluntari de pagament

Dates del càrrec bancari

IBI RÚSTICA + BICES

Pagament anual

De dia 01.06.2020 a 31.07.2020

Al principi del període

IBI URBANA (1)

Primer pagament i anual

de dia 01.06.2020 a 31.07.2020

Aproximadament, dia 5-07-2020

IBI URBANA (2)

Segon pagament

de dia 07.08.2020 a 07.10.2020

Aproximadament, dia 01-09-2020

IBI URBANA (3)

Tercer pagament

de dia 14.10.2020 a 14.12.2020

Aproximadament, dia 7-11-2020

Setè. Es recorda que els contribuents poden procedir voluntàriament al pagament dels rebuts, inclosos els que puguin estar domiciliats.
En aquest cas, s’hauran d’adreçar a l’empresa col·laboradora en la recaptació municipal per a disposar de la informació necessària per a la gestió a realitzar.

Empresa de col·laboració en la recaptació :
Atenció presencial a partir de dia 11 de maig, de les 9 a les 13.30 h Telèfon: 971 38 47 80, de les 8 a les 14 hores.
Adreça electrònica: admin@regestril.com

Aquestes mesures s’estableixen per afavorir aquells contribuents que, degut a la situació que s’està vivint, puguin trobar obstacles a l’hora de complir les obligacions tributàries i en els tràmits en procedi- ments de caràcter tributari, com puguin ser: atendre requeriments, formular al·legacions en termini o al- tres de revisió en matèria de tributs.

Una volta restablerta la situació, les persones que tenguin dificultats econòmiques per complir les seves obligacions tributàries disposen de la possibilitat de sol·licitar ajornaments o fraccionaments dels deutes, segons es preveu a l’Ordenança general de gestió i recaptació dels tributs municipals (capítol VIII, secció 3a).

Es pot trobar més informació del nostre municipi al web de l’Ajuntament www.ajciutadella.org, a l’Instagram ajciutadella, al Facebook ajuntament de ciutadella i al Whatsapp municipal 699 792 133.

Ciutadella de Menorca, 12 de maig de 2020

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.