COVID-19: Càritas passa d’antendre 410 persones al febrer a 700 al mes de maig Percentatge de persones noves, que acudeixen a Càritas per primera vegada: 30%

PERSONES ATESES A ACOLLIDA I ATENCIÓ A NECESSITATS BÀSIQUES (des dels projectes d’acció de base, acció de base parroquial, acompanyament en drets i acollida inicial):

Per mesos:

  • Febrer: 410 persones beneficiàries ateses
  • Abril: 610 persones beneficiàries ateses
  • Maig: 700 persones beneficiàries ateses

Percentatge de persones noves, que acudeixen a Càritas per primera vegada: 30%

Percentatge de persones que tornen a Càritas després d’uns anys de no venir: 20%

PERFIL DE LES PERSONES ATESES:

Comparant les persones noves que han vingut ara i les que venien abans, no hem notat canvi respecte a edat, nacionalitat, situació administrativa o tipus de família. El perfil de les persones és el de col·lectiu vulnerable, alguns d’ells, persones que havien superat en el passat un procés d’integració social i laboral i que han hagut de tornar a fer demanda a Càritas.

DEMANDES QUE S’HAN INTENSIFICAT ARREL DE LA CRISI:

  • Augment d’ajudes econòmiques i en espècie d’aliments (70% augment de vals de parròquies)
  • Augment de peticions d’ajudes per vivenda (lloguer, pagament d’habitacions i subministres)
  • Algunes famílies han demanat suport per poder accedir als materials escolars dels seus fills, per manca d’eines digitals per poder mantenir el ritme dels deures escolars.

AJUTS PER COBRIR NECESSITATS BÀSIQUES:

Durant els primers 5 mesos de l’any, arrel de la crisi del covid-19, s’han concedit casi tantes ajudes econòmiques com tot l’any passat, amb l’augment de subvencions rebudes. Comparat amb el mateix semestre de l’any passat, han augmentat un 87,5% les ajudes econòmiques.

Novetat, ajuts per lloguer: FONS BISBAT: des de principis de maig i lo que duim de juny, s’han concedit un total de 42 ajudes, principalment per lloguers o pagament d’habitacions, amb un valor de 16.500€

ACCIONS I MESURES PRESES:

  • augmentde personal tècnic de suport, per atendre les peticions que arriben
  • atenció telefònica, prioritàriament. La reducció de l’atenció presencial a lo estrictament necessari, ha dificultat el contacte amb les persones que acudeixen a Càritas
  • treball telemàtic i telefònic en el programa d’ocupació, i suspensió d’alguns projectes i accions, principalment del programa d’ocupació, economia social i del programa infància
  • reubicació d’alguns professionals de determinats projectes d’acompanyament, per donar suport als projectes d’acollida
  • increment de coordinació tècnica amb els professionals dels serveis socials municipals
  • coordinació amb l’administració autonòmica per la concessió de les ajudes econòmiques urgents (renta social garantida) per persones en situació administrativa irregular que no poden tenir compte bancari, i no poden accedir a altres ajudes socials de l’administració

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.