ACN Barcelona .- Jordi Labanda és l’autor del cartell de ‘Rifkin’s Festival’, l’última pel·lícula de Woody Allen, que s’estrena el 18 de setembre la 68 edició del Festival de Sant Sebastià. El film es va rodar l’estiu passat precisament a la ciutat guipuscoana i altres localitats de la zona i narra en clau de comèdia romàntica la història d’un matrimoni nordamericà que visita el festival. Labanda explica que ha mirat de “capturar l’essència de la història” al seu cartell, on recrea una estampa pròpia del certamen i hi fa aparèixer els protagonistes de la història. “Poques vegades reps un correu d’un dels teus ídols demanant-te que col·laboris amb ell, i si aquest ídol és Woody Allen l’explosió de sensacions dins del teu cap és difícil d’explicar”, confessa.
‘Rifkin’s Festival’ és la quarta col·laboració entre THE MEDIAPRO STUDIO i el prestigiós director i guionista després de produir títols com ‘Midnight in Paris’, ‘Coneixeràs l’home dels teus somnis’ i ‘Vicky Cristina Barcelona’, films amb els quals ha aconseguit dos Premis Oscar.
La pel·lícula compta en el seu repartiment amb Crhistoph Waltz, Louis Garrel i Wallace Shawn, el català Sergi López i l’actriu espanyola Elena Anaya.
Rodada el passat estiu a Sant Sebastià i d’altres localitats de Guipúscoa, la nova pel·lícula d’Allen narra, en clau de comèdia romàntica, la història d’un matrimoni nordamericà que visita el Festival de Sant Sebastià i queda enamorat del festival, de la bellesa i l’encant de la ciutat i de la fantasia del món del cinema. Durant la seva estada en aquest encantador enclavament ella tindrà una història amb un director de cinema francès i ell s’enamorarà d’una espanyola resident a la ciutat.
Sobre l’encàrrec que li va fer Woody Allen, el dissenyador català confessa l’enorme felicitat que li va produir poder col·laborar amb un dels seus “ídols”, i destaca que el procés ha estat senzill. Labanda va enviar al director els primers esbossos –on, diu, es va esforçar a captar l’essència de la pel·lícula- i de seguida li van agradar. “De seguida vaig passar a fer la il·lustració definitiva amb gairebé cap retoc. Així és com sempre he imaginat els rodatges de Woody; un procés fàcil, sense pressions i amb molt de swing.”, explica.