L’Ajuntament de Ciutadella ha aprovat avui, en Junta de Govern, la segona convocatòria per a la concessió d’ajuts econòmics per contribuir a la reactivació de les empreses, al manteniment del teixit comercial i empresarial de Ciutadella i per donar un impuls a la promoció i a la dinamització del sector, en el marc de les repercussions que ha provocat l’actual situació de pandèmia.
La primera convocatòria, resolta el mes d’agost, va suposar un total de 317 beneficiaris: 70 per a establiments de temporada i 247 de tot l’any.
La finalitat dels ajuts, com ja es va establir en la primera convocatòria d’agost passat, és aportar recursos econòmics a les persones titulars dels establiments d’activitats no essencials, i per a les persones titulars d’establiments oberts al públic afectades econòmicament per la crisi de la COVID-19.
Es pretenen fomentar el desenvolupament econòmic local i la promoció turística del municipi amb la finalitat d’augmentar la productivitat i la competitivitat dels comerços. Podran sol·licitar l’ajut les persones físiques i jurídiques que tenguin els requisits següents, entre d’altres:
- Estar d’alta a l’IAE, anual o temporal, en un seguit d’epígrafs, com ara: comerç al detall, excepte els que figuren a l’article 10.1 de la norma. I , a més, s’hi afegeixen també bé els serveis d’alimentació en restaurants i cafeteries, serveis d’alimentació en restaurants, serveis d’alimentació en cafeteries, serveis d’alimentació en cafès, bars amb menjar i sense, xocolateries, gelateries i orxateries, serveis de maquilladors i esteticistes i perruqueries i salons de bellesa.
- A més, ara s’hi afegeixen altres grups i epígrafs. Són els següents: confecció altres articles amb matèries tèxtils, galeries d’art, servei al públic d’agències de viatges, ensenyament conducció vehicles, serveis naturopatia, acupuntura, parasanit. instal·lacions esportives, escoles i serveis de perfeccionament de l’esport, sargit i reparació de robes tècnics sanitaris i fisioterapeutes i massatgistes, dietistes i auxiliars d’infermeria.
- Disposar de títol habilitant municipal per a exercir l’activitat (llicència d’obertura i de funcionament, declaració responsable d’inici i d’exercici d’activitat, o similar).
- Per local habilitat amb la corresponent llicència, tenir una plantilla mitjana, d’un màxim de 8 i 10 persones treballadores, dependent de cada categoria o modalitat d’establiment.
Aquesta convocatòria compta amb el pressupost màxim de 360.000 euros, cofinançats també pel Consell Insular de Menorca.
El termini de presentació de les sol·licituds serà de 20 dies hàbils, a comptar des de l’endemà de la publicació de la convocatòria de les presents bases en el butlletí oficial de la província (BOIB) i en el web de l’Ajuntament de Ciutadella de Menorca. El termini de presentació de sol·licituds serà improrrogable.
El model de sol·licitud normalitzat estarà disponible a l’apartat www.carpetaciutadana.org del web de l’Ajuntament de Ciutadella.
Les modalitats d’ajust són dos. Per una banda, per als establiments oberts tot l’any (de 700 euros); i de l’altra, per als establiments de temporada (amb 350 euros).
A l’efecte de determinar la quantia, s’entén per establiments de temporada aquells l’activitat i l’obertura al públic dels quals sigui inferior a 8 mesos a l’any. Aquest fet s’acreditarà segons l’alta d’IAE de l’any 2019.