Durant el dia d’avui, el conseller Negueruela i la directora general de Turisme, Rosana Morillo, han mantingut reunions per via telemàtica, tant amb l’aerolínia Jet2 com amb la patronal d’agències de viatges i turoperadors del Regne Unit, ABTA. En totes dues cites, els responsables de Turisme han traslladat les línies de treball en les quals està immers el Govern de les Illes Balears per a reobrir les illes al turisme d’una forma segura, tant per als ciutadans de l’arxipèlag com per als treballadors del sector i els propis visitants.
Després de la reunió amb ABTA, Negueruela ha destacat la importància que la reobertura de la pròxima temporada turística a les Illes Balears es realitzi sota les màximes mesures de seguretat, amb l’objectiu de tornar a posicionar el destí en un mercat en el qual tots els destins han sofert de manera similar l’impacte de la pandèmia, amb descensos superiors al 80% en les arribades de visitants en la gran majoria dels casos.
“L’aposta ara és l’obertura”, ha remarcat el conseller, i ha insistit que “la defensa del sector per part del Govern és clara”. En la mateixa línia, ha traslladat a ABTA que s’estudiarà quins controls es poden instaurar “per a veure com i què plantegem per a 2021”, juntament amb el sector, ja que “és clau la seva preparació i comercialització”. Negueruela ha destacat que “hem de reactivar el sector turístic al més aviat possible”.
‘*DESTINATION BRÍFING’
En la jornada d’avui de World Travel Market també ha tingut lloc un Destination Brífing de les Illes Balears. Es tracta d’una presentació de 30 minuts sobre el destí Balears dirigida a tota l’audiència conectada avui a la plataforma de World Travel Market virtual. En aquesta presentació han participat el conseller Negueruela, així com representants dels quatre Consells Insulars: Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera. Tot ells han destacat la seva confiança en la reactivació turística del mercat britànic per a l’any vinent.
Negueruela ha assenyalat que les illes han fet grans esforços per la seguretat del destí durant els últims mesos i que “2021 serà un any clau i les Illes Balears estan preparades per a això, gràcies a l’esforç i la col·laboració conjunta amb els consells i amb tot el sector turístic. Una col·laboració que es veu reflectida en l’aposta pels Segments Estratègics Turístics (SET) per a mostrar el ventall d’activitats que els britànics poden gaudir en visitar les nostres illes”.
A continuació, cadascuna de les illes han anat presentant les seves novetats turístiques. La presidenta de Menorca, Susana Mora, ha ressaltat l’aposta de Menorca per la sostenibilitat i l’ecoturisme, destacant el seu reconeixement com a Reserva de la Biosfera i la necessitat de “cuidar el que som”.
Per part seva, el director insular de Turisme d’Eivissa, Juan Miguel Costa, ha comentat l’especial relació entre l’illa d’Eivissa i el Regne Unit, destacant que s’està treballant de manera intensa, entre sector públic i privat, per a reactivar el turisme i donar la benvinguda als visitants britànics de la forma més segura possible.
Formentera, a través del gerent del seu Patronat de Turisme, Carlos Bernús, ha ressaltat l’oferta de l’illa com a destí per a l’esport, especialment els esports aquàtics i ha posat en valor els esforços realitzats per fer de Formentera un destí sostenible.
Finalment, el conseller de Turisme del Consell de Mallorca, Andreu Serra, ha presentat l’illa com un destí amb totes les garanties per a un turisme segur, projectant un vídeo promocional amb el tennista Rafa Nadal com a ambaixador i un altre sobre la ciutat de Palma.