Fundació Bit i Fundació Foment del Turisme de Menorca ofereixen tallers gratuïts de comunicació i màrqueting digital per a empreses turístiques Totes les activitats programades són gratuïtes i es duran a terme entre el 16 de novembre i el 3 de desembre

La Fundació Bit i la Fundació Foment del Turisme de Menorca han organitzat unes jornades en línia de comunicació i màrqueting digital, dirigides principalment a empreses turístiques de les Illes Balears. Aquestes formacions es duran a terme entre el 16 de novembre i el 3 de desembre amb l’objectiu de fomentar la innovació, així com augmentar la competitivitat del sector privat a través d’eines tecnològiques i de digitalització.

Concretament es durà a terme un taller sobre comunicació en línia i quatre jornades de màrqueting digital. Totes aquestes activitats són gratuïtes i obertes i s’emmarquen en el conveni de col·laboració signat el 2019 per la Fundació Bit i la Fundació Foment del Turisme per tal d’ajudar les empreses del sector turístic a millorar la seva competitivitat i capacitació empresarial per així avançar cap a un model més sostenible que aporti més riquesa i benestar a la nostra societat.

El taller de comunicació en línia programat duu per títol «Creació d’un pla estratègic de comunicació en línia» i es realitzarà en quatre sessions el dies 16, 24 i 30 de novembre, i el 3 de desembre. Durant la primera sessió es farà una introducció a la metodologia de màrqueting SOSTAC (Situation, Objectives, Strategies, Tactics, Action and Control) i s’ensenyarà com fer una anàlisi de la situació de cada cas. En la segona i tercera sessió es fixaran els objectius, l’estratègia a seguir i s’elaboraran les tàctiques i la planificació. Finalment, en la darrera sessió s’establirà el pla d’acció i el quadre de comandaments.

Durant la impartició del curs, els participants coneixeran les diferents tècniques que els ajudaran a definir una estratègia adequada per al seu negoci; el viatge del client, la segmentació i la creació de perfils de clients ideals a través de conceptes com el «buyer persona», que els permetran fer créixer la seva facturació, atraure visites a un lloc web i convertir-les en vendes, o crear continguts web. D’aquesta manera, en acabar el curs, els participants obtindran un pla d’acció que seran capaços d’executar.

Aquest taller serà impartit per Montserrat Peñarroya, especialista en màrqueting digital i emprenedora en projectes com Solostocks (e-comerce B2B) o Quadrant Alfa (màrqueting digital), directora de programa del Grau en Digital Business de La Salle-Universitat Ramon Llull, i professora de màrqueting digital i de eBusiness en màsters i postgraus a la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya.

Així mateix, Peñarroya participa com a docent i consultora en els programes que l’Organització Mundial de Turisme-UNWTO (United Nations World Tourism Organization) imparteix arreu del món per ajudar al desenvolupament als territoris a través del turisme sostenible i la digitalització de les empreses turístiques.

A més d’aquest taller, en els propers mesos també es duran a terme unes jornades centrades en les temàtiques concretes del màrqueting digital, màrqueting d’atracció (inbound marketing), Posicionament SEO, Facebook, Instagram i publicitat a Internet.

En les accions d’aquest tipus dutes a terme l’any passat més d’un centenar de persones es varen beneficiar del programa al centre Bit Menorca. A més, es va promoure el coneixement i la col·laboració entre les empreses del sector tecnològic i les empreses del sector turisme.

Les persones interessades en inscriurer-se en aquests tallers han de contactar a través del mail: menorca@fundaciobit.org

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.