El grup municipal del PP de Ciutadella no aprova el manifest presentat per la Regidoria d’Igualtat en contra de la violència de gènere pel seu ús indegut del llenguatge, que segons afirma la regidora popular, Juana Mari Pons, “La regidoria d’igualtat fa gala d’una estructura i llenguatge bel·licista entre homes i dones, amb frases com: Les dones som territori de conquesta i dominació, en lloc de centrar en donar visibilitat a el problema de la violència masclista “.
Juana Mari Pons, presentarà al ple d’aquest dijous una intervenció en contra del manifest presentat per Podem, on defensa que l’estructura del text és perniciosa per aconseguir la igualtat de gènere ja que, “L’ús que fa de la seva estructura i vocabulari planeta un escenari bèl·lic entre gèneres, que redueix a l’home al gènere enemic de la dona en la seva totalitat, i no només als homes que exerceixen violència cap a les dones “, afirma. “Després d’un primer foli de propaganda bèl·lica i contradictòria, la regidora d’Igualtat introdueix dades alarmants, com són les relacionades amb el turisme sexual a Balears i el negoci de la prostitució, però que no justifiquen l’ús malintencionat del llenguatge en la primera part de l’ manifest”.
La regidora, Juana Maria Pons, recorda que tant a l’Ajuntament de Maó com en el de Ferreries ja han donat a conèixer altres propostes en suport a l’eliminació de la violència contra les dones, “Utilitzant un to de suport a les víctimes directes i indirectes com als orfes de les dones assassinades per violència masclista i sumant compromisos i objectius clars per part de la corporació, no un manifest confús i buit d’objectius a curt o mitjà termini “.
La regidora aclareix que, “El PP de Ciutadella està totalment en contra de la violència masclista, sigui aquesta verbal, física, estructural o d’explotació sexual, però en pro de la igualtat que aquesta regidoria hauria de saber defensar amb més dignitat. No podem aprovar un manifest que sembla reduir al gènere masculí al d’enemic de la dona “.