Les directrius de l’EASA i ECDC consideren que les quarantenes són efectives només en la “situació excepcional” en la qual un país hagi pogut controlar el virus i reduït els nivells de transmissió a pràcticament zero.
“Al voltant del 65% dels viatgers enquestats suggereixen que la quarantena no hauria d’aplicar-se als passatgers que van donar negatiu en la prova”, afegeix el vicepresident regional de l’Associació Internacional de Transport Aeri (IATA) a Europa, Rafael Schvartzman.
El trànsit aeri europeu de passatgers ha caigut un 89% en els aeroports de la Unió Europea, Suïssa i Regne Unit. Fins ara, 102 aeroports d’Europa, que representen el 47% del tràfic de passatgers, han construït instal·lacions de prova per portar a terme “vols lliures de covid” i corredors aeris lliures de quarantena entre determinades rutes.
El director executiu d’Airlines for Europe (A4E), Thomas Reynaert, ha proposat l’ús de tests ràpids, que utilitzen les últimes tecnologies disponibles i compleixen amb els criteris de detecció i sensibilitat establerts per l’autoritat europea. En aquest mateix sentit s’ha pronunciat la directora general de l’Associació d’Aerolínies de les Regions Europees (ERA), Montserrat Barriga, que ha manifestat la predisposició a treballar amb els diferents governs per implementar els mètodes “més eficients i efectius” per restablir la circulació.