La consellera d’Agricultura, Pesca i Alimentació, Mae de la Concha, i la directora general de Polítiques per a la Sobirania Alimentària, Paula Valero, han presentat avui en el mercat de Sineu la nova campanya Som el que menjam. Som el que bevem. Triem Local, i la imatge de marca, una senalla, amb la qual es promociona el producte balear.
La campanya, que arribarà a totes les Illes, gira entorn de tres missatges: identificar l’origen del producte, potenciar el seu consum i fomentar l’economia del sector. A més, en aquest sentit, la consellera Mae de la Concha apunta que l’objectiu també és «sensibilitzar a aquelles persones que no han pensat en la importància que té el producte local per als qui vivim a les illes, i animar-los a consumir-ho».
Per la seva part, la directora general de Polítiques per a la Sobirania Alimentària, Paula Valero, ha explicat que «la promoció del producte local és un dels eixos fonamentals de la conselleria per diverses raons, entre elles, perquè consumir local és beneficiós per al conjunt de la comunitat, ja que genera ocupació, es cuida el territori i es compleix amb el propòsit de respectar el medi ambient en generar menys residus».
La campanya, que compta també amb materials promocionals audiovisuals en diferents idiomes, s’ha volgut iniciar en els mercats per a fer costat així als pagesos que fan venda directa en un any complicat per la crisi sanitària. Està prevista que s’estengui durant tot un any perquè cada mes tingui un sector protagonista: així tindran el seu espai el sector carni, lacti i derivats, vi, fruites i hortalisses, peix, producte ecològic, olis i olives i una de producte genèric.
Cal recordar que la conselleria d’Agricultura, Pesca i Alimentació compta amb un pressupost anual aproximat d’1,2 milions d’euros per a la promoció, entre accions pròpies i subvencions al sector.