Davant la situació excepcional ocasionada pels efectes col·laterals de la Covid-19 arreu del món, el Consell Insular de Menorca i la Fundació del Turisme de Menorca (FFTM) faran un esforç econòmic en matèria turística l’any 2021 amb l’objectiu prioritari de recuperar la connectivitat aèria de Menorca.
En concret, la Fundació Foment del Turisme comptarà el 2021 amb un pressupost de 4.688.116 €, un 13% més que el dedicat l’any 2020, sent aquest el pressupost més alt de la història de la Fundació. A més a més, cal recordar que el Consell Insular rebrà, a través d’un conveni signat amb el Govern Estatal, una partida aproximada de 3.000.000€ per al desenvolupament del projecte de turisme sostenible 0cO2.
Així com ha manifestat la Presidenta del Consell Insular i de la FFTM, Susana Mora, ‘aquesta xifra és el resultat dels esforços de la nostra institució per donar un impuls a un dels principals motors econòmics de la nostra illa. Aquest esforç significatiu ens permetrà treballar en matèria de connectivitat i seguir avançant amb el nostre model turístic basat en la sostenibilitat i en línia amb la nostra condició de reserva de biosfera’.
Connectivitat aèria
Del pressupost aprovat avui, amb el vot favorable de tots els membres del patronat de la FFTM, destaca l’augment de la partida destinada a millorar i recuperar la connectivitat aèria amb un total d’1.000.000 €. A través d’aquesta línia, i conscients de la fragilitat actual del sector generada per la pandèmia mundial, es pretén incentivar nous convenis de comàrqueting que permetin l’obertura de noves connexions que ens ajudin a augmentar la competitivitat de la nostra illa.
Pla d’actuacions 2021
El patronat de la FFTM també ha aprovat avui el Pla d’actuació de l’any 2020, el qual recull els objectius i les activitats que la Fundació pretén desenvolupar durant el pròxim exercici.
Entre les principals objectius destaquen:
Recuperació de turistes per la temporada 2021.
Recuperació de connexions aèries, freqüències i nombre de seients, treballant conjuntament amb les companyies aèries i marítimes per crear demanda.
Consolidació dels mercats tradicionals i ampliar amb possibles nous mercats emissors.
Donar resposta a les noves necessitats del turista basades en la seguretat, treballant conjuntament amb el sector turístic.