Les companyies aèries reforcen les conexions amb Menorca davant la gran demanda del mercat nacional Iberia potenciarà de juny a octubre la ruta amb Madrid i Air Nostrum, recupera un 70% de la seva operativa de 2019

Menorca es percep com una destinació segura i de confiança, el que ha dut a les companyies aèries a reforçar la seva connectivitat amb l’illa de cara a aquesta temporada. Tot i la situació d’insularitat de Menorca i dels canvis en la forma de viatjar que la pandèmia ha portat amb sí, arribar a l’illa serà aquest estiu més fàcil per al viatger procedent del mercat nacional. Així ho han constatat des de la Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM) a les reunions que han mantingut amb representants de les diferents companyies aèries en aquestes dues primeres jornades de FITUR.

Per Iberia, Menorca és sens dubte una de les destinacions clau en la recuperació turística nacional d’aquest estiu, per la gran demanda cap a aquest destí. Juan Carlos Molina, delegat territorial de la companyia, i Guillermo González, director de vendes a Espanya, han anunciat la forta aposta de grup a través d’Iberia Express per l’illa a partir de juny, amb fins a 28 freqüències setmanals des de Madrid al juliol i agost. Els representants d’Iberia avancen que es reforçaran especialment les rutes des de Madrid de manera que la connectivitat amb Menorca estarà aquest any en màxims històrics per la companyia.

Des d’Air Nostrum, el seu director comercial, Juan Corral, i el director de Comunicació, Màrqueting i Relacions Institucionals, Antonio de Nó, expliquen que la companyia preveu recuperar en els mesos de juny a setembre el 70% de l’operativa que tenia programada amb l’illa el 2019, alhora que confien en poder allargar la temporada fins ben entrada la tardor davant l’interès per viatjar a l’illa que també estan detectant per part de turistes espanyols.

En conjunt, aquest estiu sis companyies aèries (Vueling, Ryanair, Volotea, Iberia Express, Iberia i Air Europa) oferiran vols directes amb fins a 22 ciutats espanyoles. Madrid, Barcelona, ​​Palma de Mallorca i Bilbao concentren la major part de l’oferta, encara que ciutats més petites, que tradicionalment no comptaven amb vol directe a l’illa, com La Corunya o Santiago de Compostel·la, estaran connectades aquest estiu amb vol directe de Volotea, obrint així l’illa a nous mercats turístics d’origen.

Pel que fa a la via marítima, Menorca està connectada amb els ports d’Alcúdia i Palma (Mallorca), Barcelona i València a través de les companyies Trasmediterránea i Baleària. Aquesta última, davant les perspectives optimistes de la campanya, reforçarà des del mes de juny les seves connexions amb Palma i Barcelona, ​​tant en el ferri convencional com en el fastferry. A més, aquest any es manté la ruta internacional de passatgers amb el sud de França, concretament amb el port de Toló, operada per Corsica Ferries.

En el marc de FITUR, la presidenta de el Consell i de la Fundació Foment del Turisme de Menorca, Susana Mora, i la directora insular de Promoció Turística i Fons Europeus, Laura Ruiz, han mantingut una trobada amb el president de Baleària, Adolfo Utur, a l’estand de la naviliera, on han parlat de l’oferta de serveis i del conveni de col·laboració de co-màrqueting per donar difusió a l’illa, i els detalls es perfilaran en breu.

En matèria de connectivitat, a Fitur les bones notícies també han arribat de la mà de la companyia alemanya Eurowings que, a partir del 4 de juliol i fins a finals d’octubre, oferirà dos vols setmanals des de Colònia.

Pel que fa a Europa, el mercat britànic i alemany mantenen la intenció de viatge a Menorca, i s’ha detectat un important interès del mercat italià per viatjar a l’illa al juny i juliol, segons les últimes dades aportades per l’informe de la consultora de Big Data per a destinacions turístiques Mabrian. La plataforma ha detectat que la demanda inspiracional cap a Menorca segueix sent molt activa, superior a 2019, el que fa preveure una recuperació més àgil de la destinació. A més, constata que l’índex de satisfacció amb la planta hotelera i la percepció de seguretat de la destinació augmenten notablement respecte a l’any passat, superant a la de competidors directes. Tot i que la capacitat aèria segueix sent menor que abans de la pandèmia, els principals mercats emissors continuen fent una forta aposta per Menorca aquest estiu: des del Regne Unit, 5 companyies aèries ofereixen connexions amb Menorca des de 8 ciutats; a Alemanya, 4 companyies operen amb 6 aeroports diferents; 5 companyies i 7 ciutats enllaçades en el cas de França, i 7 aerolínies per altres tants aeroports a Itàlia.

La FFTM també s’ha reunit a Fitur amb diferents agències de viatges i amb representants d’Oficines Espanyoles de Turisme al Regne Unit, París, Zuric, Polònia, Berlín i Frankfurt amb la intenció d’aconseguir acords de col·laboració que siguin beneficiosos per a la comercialització de Menorca en mercats ja tradicionals i, alhora, explorar la possibilitat a turistes d’altres mercats com Alemanya, Suïssa o Polònia.

“Els missatges que estem rebent a Fitur són, sens dubte, positius i esperançadors per a aquesta temporada turística que, si bé està arrencant de manera tímida, sembla que serà una mica més llarga i es podria prolongar fins a finals de tardor per part del mercat nacional” assegura la presidenta Susana Mora. “Juntament amb les bones notícies que estem esperant per part del Regne Unit en les actualitzacions del seu semàfor de destinacions, el context ens porta a ser optimistes, però enormement prudents perquè, immersos encara en una crisi sanitària, hi ha molts factors que s’escapen de l’ abast de tots i que podrien incidir en l’activitat turística. L’important -afegeix- és que a Menorca hem fet els deures, estem preparats per rebre viatgers amb tota confiança i seguretat, i el missatge està arribant a les persones que volen viatjar aquest estiu, com estem constatant aquests dies a Fitur”.

Desplaçaments segurs

Per Susana Mora, és important que connectivitat i seguretat vagin de la mà, ja que és compromís de tots mantenir sota control la situació epidemiològica de Menorca. En aquesta línia, la Fundació Foment del Turisme de Menorca, en el marc de la campanya de destinació segura “Menorca, el que ens agrada sentir”, ha sol·licitat la col·laboració de les companyies aèries i marítimes que operen amb l’illa perquè Menorca segueixi sent un destí segur per als viatgers. L’objectiu és conscienciar el visitant de la importància de complir els protocols de seguretat i prendre totes les precaucions necessàries per mantenir la baixa incidència de Covid-19. La primera companyia a sumar-se a aquesta iniciativa ha estat Vueling. En una reunió mantinguda recentment entre la presidenta de el Consell Insular i el president de l’aerolínia, Marco Sansavini, es va acordar que en tots els vols que la companyia operi amb Menorca s’informarà, a través de la megafonia de l’avió, de l’existència de la web informativa sobre protocols sanitaris de la FFTM. A més, es convidarà als viatgers al fet que es descarreguin l’app Covid Radar per ajudar en el control de la Covid a Menorca. La FFTM reforçarà aquesta iniciativa contractant espais publicitaris a l’Aeroport de Menorca apel·lant a la col·laboració dels viatgers per fer de l’illa una destinació més segura descarregant l’esmentada aplicació.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.