L’actual situació sanitària de l’illa ha estat el tema central de la reunió en sessió ordinària i format telemàtic que han mantingut aquest divendres els membres del patronat de la Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM). Els integrants, que provenen tant del sector públic com del privat, han analitzat el context de la pandèmia i han mostrat la seva preocupació per la situació actual.
En aquest sentit, el patronat està recollint totes les demandes i dificultats que manifesta el sector empresarial i s’ha reafirmat en el compromís, com ja s’ha anat fent fins ara, de treballar conjuntament per trobar solucions i reconduir la situació a nivell epidemiològic. S’ha de destacar també la feina excel·lent que fa el sector privat a nivell de compliment de mesures i normatives sanitàries per garantir una experiència segura als viatgers.
Durant la reunió, s’ha posat en valor l’informe setmanal sobre la situació COVID a Menorca que fa la Fundació amb les dades sanitàries de l’illa.. S’ha comentat que, davant les darreres declaracions fetes pels governs alemany i britànic en les que –en un context en què la vaccinació sobre la COVID-19 està avançant a tots els països–, es tindrà compte tant aquest indicador de cobertura de població vaccinada com també la pressió assistencial i la disponibilitat de recursos hospitalaris per atendre pacients COVID a l’hora de fer recomanacions sobre el flux de viatgers a destinacions turístiques i de vacances, cal fer un replantejament d’aquest document per tal d’adaptar el contingut a aquesta nova situació i destacant els aspectes que en aquests moments interessen als mercats emissors.
La presidenta de la FFTM, Susana Mora, per altra banda, també ha informat als membre del patronat la campanya que farà el Consell Insular per incentivar la vacunació entre la població jove a la vegada que s’estan fent gestionar amb les autoritats i la delegació insular de l’Estat per establir més controls o sancions davant els botellots nocturns que puguin tenir un efecte dissuasiu.
A part del tema sanitari, el patronat també ha fet el seguiment de l’estratègia turística 2021, especialment pel que fa connectivitat, amb les accions de mercat i comàrqueting que es duen a terme, i l’anàlisi dels resultats de la campanya de promoció “Menorca, lo que nos gusta sentir”. En aquest sentit, s’ha exposat que en conjunt aquesta campanya ha aconseguit més de 35 milions d’impactes repartits entre importants mitjans de comunicació del Regne Unit, Espanya, Itàlia, França i Alemanya. Vist que encara funciona, es deixarà activa fins a finals del mes d’agost. La campanya ha generat també notícies i publicacions gratuïtes dels mitjans que reforcen la mateixa, i s’aprecia que Menorca genera interès, ja que el percentatge de clics està per damunt dels indicadors habituals.
Finalment, s’ha mostrat al patronat la remodelació i nova imatge de la web de promoció turística Menorca.es que es presentarà properament.