El Pla de Comunicació de Menorca Talaiòtica, full de ruta de l’estratègia comunicativa i de divulgació de la candidatura

El Pla de Comunicació de Menorca Talaiòtica ja està a punt i aquest divendres s’ha enviat als membres de la Comissió Assessora i la Comissió Permanent de Menorca Talaiòtica perquè en tenguin coneixement i puguin col.laborar en les accions més adients al seu perfil.
Aquest document estableix les bases de l’estratègia comunicativa de la candidatura de Menorca Talaiòtica a patrimoni mundial de la UNESCO, i és un guiatge per  la seva difusió entre un segment de públic nacional, internacional i, per descomptat, local. De les 83 accions incloses, de moment està previst portar-ne vuit a terme d’aquí a finals del 2021.
El pla ha estat elaborat per Mercè Pérez, Anna Pasquina i David Baret, fruit del resultat d’una oferta pública convocada pel Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports. Entre les accions ja en marxa hi ha el suport a la creació d’un producte propi i artesà com la cervesa Talaiòtica, en col.laboració amb el Museu de Menorca i Es Molí de Foc. La visita de l’ambaixador d’Espanya davant la UNESCO i la producció d’un media kit també són exemples d’accions ja realitzades.
Pel Consell Insular de Menorca, la candidatura de Menorca Talaiòtica és una insígnia dels “valors de la societat menorquina, pels seus elements de preservació cultural, patrimonial i natural”. La possible inscripció com patrimoni mundial de la UNESCO no és un fi en si mateix, sinó un mitjà per tal que la ciutadania menorquina connecti amb el nostre patrimoni arqueològic i s’involucri amb la seva conservació i difusió. El Pla de Comunicació de Menorca Talaiòtica ha de contribuir a aquest objectiu, a més de situar-nos com un referent del turisme cultural tant en l’àmbit nacional com internacional.
Entre les accions programades fins a final d’any, destaquen:
– Concurs per a l’elaboració d’un producte representatiu de Menorca Talaiòtica.
Aquest certamen estarà obert a tots els establiments i professionals menorquins. Es valorarà la creativitat i l’originalitat de la proposta, però sempre lligada a la tradició gastronòmica de Menorca.
– Patrocini de l’espectacle The Other Side
Menorca Talaiòtica patrocinarà la gira 2021 de l’espectacle The Other Side amb la voluntat de promoure la candidatura a nivell nacional. El reconegut grup menorquí de tribut a Pink Floyd ja té programades les següents actuacions: 22 d’agost, Festival Som de Mar, Lloret de Mar; 8 d’octubre, Auditorium de Palma; 9 i 10 d’octubre, Teatre des Born, Ciutadella. La gira continuarà fins al mes de desembre 2021 amb més concerts que encara estan pendents de confirmar, depenent de l’evolució de la situació sanitària.
– Cicle de presentacions de la candidatura a cada municipi de Menorca
Durant la tardor-hivern, s’organitzarà un cicle de presentacions a cada municipi per tal de donar a conèixer el contingut de la nova candidatura a la ciutadania menorquina, amb la participació de membres de la Comissió Permanent i dels responsables del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports del Consell Insular de Menorca. Inclourà la projecció del nou documental sobre Menorca Talaiòtica.
– Crear un programa d’activitats i tallers escolars de Menorca Talaiòtica
Tots els tallers relacionats amb Menorca Talaiòtica i els que es puguin arribar a ofertar estaran sota el paraigües de la candidatura. Es crearà un programa d’activitats i tallers escolars específic de Menorca Talaiòtica amb entitat pròpia dins de Salut Jove. L’objectiu principal és capitalitzar els tallers que ja es fan actualment relacionats amb la prehistòria, com El Meu Talaiot o Adopta un monument, i reforçar el seu potencial com a eina educativa.
– Escape Room amb la temàtica de Menorca Talaiòitca
En col.laboració amb el Departament de Joventut del Consell Insular de Menorca. Durant la tardor està prevista la realització d’un Escape Room amb la temàtica de Menorca Talaiòtica.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.