El Grup Popular al Consell de Menorca ha detectat dèficits d’atenció al turista a les Oficines d’Informació com també a la xarxa de visites culturals i d’interès que depenen del Consell de Menorca.
Almanco dos dies per setmana l’oficina d’informació turística de l’Aeroport tanca la persiana a les tres del capvespre i deixa sense atenció a tots els viatgers que puguin requerir algun tipus d’informació pel que resta del dia.
L’oficina d’informació turística del port de Maó tanca tots els capvespres i tampoc està operativa els dissabtes. A més, juntament amb la de centre de Maó i Ciutadella, els punts d’informació i atenció al turista no estan operatius els diumenges.
D’altra banda, els centres de visites culturals com Torre d’en Gaumés, Torre de Fornells, Centre Artesanal, etc .– tenen també horaris limitats i en algun cas tanquen un dia a la setmana.
El Grup Popular denuncia aquestes deficiències i considera que el Consell s’ha oblidat de l’autèntica vocació i exemple de servei que ha de donar. La portaveu, Misericòrdia Sugrañes, indica que és inconcebible que oficines com les del port de Maó tanquin tots els capvespres com si el port no fos un punt neuràlgic de l’estiu insular. Ha arribat el moment que el Consell demostri amb fets si creu en la vocació i la importància turística de l’illa i presti la deguda atenció als nostres visitants, que són també els nostres clients, durant tota tota la temporada.
Per al Grup Popular és inconcebible que en el punt àlgid de l’estiu la institució encara dubti i escatimi recursos, que amb seguretat té un dels departaments de major pressupost de la institució. És una contradicció fer campanyes de promoció i captació del turisme i després no oferir els serveis necessaris que el punt de destí presta.
En realitat, ha recordat Misericòrdia Sugrañes, l’any passat ja va passar una cosa similar i mentre el sector privat s’esforçava per intentar treure profit i donar atenció durant una temporada molt condicionada per l’epidèmia, el Consell a través dels seus punts d’informació i circuits de visites oferia una imatge de certa desídia amb oficines tancades i horaris parcials. En aquell moment, la denúncia del Grup Popular, va servir per a una rectificació de les programacions i ara és exactament això el que espera el Grup Popular: una actualització de les programacions en el sentit d’intensificar els serveis en tots els punts d’atenció turística.
Misericòrdia Sugrañes ha puntualitzat també que les institucions haurien de prendre nota de l’esforç que realitza el sector privat per aconseguir donar satisfacció als visitants i rendibilitzar la temporada i donar un exemple de servei i atenció correcta. Amb una planificació adequada i una persona destinada a cobrir torns de descans de personal, no hi ha per què tancar cap dia. El turista és turista tots els dies de la setmana, afegeix la consellera.
D’altra banda, el Grup Popular té constància que les guies turístiques han expressat el seu malestar per aquest fet recollint el sentir d’alguns turistes dels seus respectius grups.