La conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat ha reunit la comissió per coordinar la reducció de la temporalitat a l’administració pública, acordada pel Govern, els Consells Insulars, l’Ajuntament de Palma i la FELIB.
Aquesta primera reunió ha servit per analitzar l’aplicació del reial decret llei 14/2021 de mesures per a la reducció de la interinitat en les administracions públiques del Govern de l’Estat, que actualment s’està tramitant com a projecte de llei a les Corts Generals.
Per avançar en aquest sentit, s’ha acordat la creació d’una comissió jurídica per fer un estudi jurídic de l’oferta pública d’ocupació i de les places afectades per aquest procés d’estabilització, amb l’objectiu d’establir una norma que reguli tot aquest procés. Estarà presidida per la directora de l’Advocacia de la comunitat autònoma, Lourdes Aguiló, i comptarà amb un representant de cada administració.
Cal recordar que aquest decret llei fixa l’objectiu que totes les administracions públiques redueixin la interinitat per sota del 8% i contempla l’adopció de mesures immediates per reduir la temporalitat, la prevenció i sanció de l’abús i el frau en la temporalitat i la planificació per a millorar la gestió dels recursos humans.
Finalment, s’ha acordat continuar amb les tasques de coordinació en aquest procés d’estabilització del personal públic de les distintes administracions de Balears. La reunió ha estat dirigida per la directora general de Funció Pública, Carme Palomino, i han assistit representants de totes les administracions implicades.