Incrementar el número d’aeroports francesos amb connexió directe amb Menorca és també l’objectiu de la directora i consellera de Turisme de l’Oficina Espanyola de Turisme a París, María José Gómez. Així ho ha manifestat durant la reunió mantinguda amb els representants de la FFTM en el marc de la fira.
La Fundació Foment del Turisme (FFTM) ha confirmat el gran interès del mercat francès per l’illa durant la fira IFTM Top Resa de París, i les bones perspectives per a la propera temporada.
IFTM Top Resa és una fira de múltiples segments que cobreix tots els mercats de viatges: oci, negocis, grups, MICE i esdeveniments. En les reunions mantingudes, les agències franceses han mostrat interès en organitzar viatges d’incentius a Menorca per a grups de professionals, mentre que France Télévisions, la televisió pública francesa, té intenció de desplaçar-se a l’illa per rodar un reportatge sobre la destinació.
Coincidint en els dies de la fira, la FFTM també ha assistit a un acte del touroperador NG Travel on s’ha anunciat que el 2022 obrirà un Kappa Club a Arenal d’en Castell, as Mercadal. Aquesta marca del grup NG s’ha posicionat a França com el primer club de viatges immersius que permet als seus clients descobrir la cultura del país i conèixer la població local, amb activitats com visites a escoles, a tallers artesanals o menjars a cases particulars.
La fira comercial Top Resa es va establir el 1979 a Deauville, amb un enfoc inicial cap als viatges de plaer. El 2008 va prendre una nova direcció canviant el seu nom a IFTM Top Resa I traslladant-se a París, convertint-se així en una fira de múltiples segments de la indústria turística. Enguany hi han participat 200 destinacions, 1.700 firmes expositores i uns 34.000 professionals del turisme.
Menorca a Expovacaciones
L’illa es manté com una destinació de referència per als viatgers nacionals, segons s’ha constatat al certamen Expovacaciones celebrat a Bilbao
La FFTM també ha assistit aquest mes a la fira Expovacaciones que s’ha celebrat de l’1 al 3 d’octubre al Bilbao Exhibition Centre (BEC), on 27.681 assistents no es van voler perdre l’amplia oferta de viatges i noves activitats que oferien les 163 marques expositores per aquesta tardor, hivern i la propera primavera. En el cas de Menorca, el resultat ha estat molt positiu, confirmant que l’illa es manté com una destinació de referència per als viatgers nacionals. El Camí de Cavalls i la oferta per a nens són algunes de les temàtiques que han despertat més interès entre nombrosos visitants a l’estand de Menorca.