De l’1 al 3 de novembre, Londres torna a ser la capital mundial del turisme amb una nova convocatòria presencial de la World Travel Market (WTM) després de la cancel·lació l’any passat degut a la situació sanitària per la Covid-19. La Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM) acudeix a aquesta fira professional amb una important agenda de reunions i un objectiu molt clar: recuperar les xifres del mercat britànic anteriors a la pandèmia, en tant que representa un segment estratègic per a la indústria turística de l’illa que l’any 2019 va registrar prop de 500.000 arribades de turistes i una quota de mercat del 32,6%.
La presidenta del Consell Insular i de la FFTM, Susana Mora, assegura que “Menorca ja ha demostrat que està preparada per a rebre turistes gràcies a l’esforç conjunt que han fet sector privat i l’administració. Sabem també del desig i la aspiració dels britànics per reservar les seves vacances a l’illa però el repunt de contagis que s’està registrant a països com Regne Unit fan evident que seguim immersos en una crisi sanitària i que, com ja ha passat aquest estiu, hi ha factors externs que poden condicionar el moviment de passatgers. Tot i així, des de la Fundació hem de seguir fent feina per mantenir i reforçar el vincle que tradicionalment ens ha unit amb el principal mercat turístic internacional de l’illa”.
Com en anys anteriors, una delegació de la FFTM avança la seva arribada a Londres per participar en una trobada amb periodistes britànics que s’ha organitzat demà divendres a la galeria Hauser & Wirth de la ciutat. En aquest esdeveniment, Menorca vol reforçar la seva imatge de marca vinculada a la sostenibilitat, la natura, la vida tranquil·la i la serenor, amb el seu potencial cultural i artístic. Més enllà de l’obertura de nous espais de renom internacional, Menorca és una illa creativa i un espai inspirador. A més de la directora insular de Promoció Turística i Fons Europeus del Consell Insular de Menorca, Laura Ruiz, i de la intervenció de Kate Williams de l’agència de relacions públiques i màrqueting LOTUS de la Fundació a Londres, a l’acte hi participarà el pintor i professor d’art Jorge Fernández Alday com ambaixador del col·lectiu artístic de Menorca.
Durant la WTM, la Fundació ha programat per dilluns i dimarts diferents reunions amb agències de viatges i companyies aèries que serviran per conèixer les previsions de reserves vacacionals i de connectivitat que es perfilen de cara a la temporada de 2022, donant continuïtat a les reunions de feina que ja es van mantenir a la primera Convenció de Turespaña a Sevilla i a la fira World Routes a Milà, celebrades aquest mes d’octubre.
Dimarts, la presidenta Susana Mora participarà en un acte promocional organitzat a l’estand de les Illes Balears per l’Agència d’Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB). Durant la seva intervenció, destacarà el mandat de Menorca com a Regió Europea de Gastronomia 2022 i la resolució de la candidatura de Menorca Talaiòtica a patrimoni mundial per la UNESCO com els dos esdeveniments més importants del proper any a l’illa i que serviran per potenciar la projecció internacional d’aquests dos productes turístics: la cuina i la gastronomia, i la cultura i el valuós llegat prehistòric.