La Conselleria d’Educació i Formació Professional mitjançant el CEP IBSTEAM, i la seva directora, Yolanda Martínez, va participar el passat dissabte de la Jornada d’Innovació Educativa, “PAULA Mallorca 2021, Biennal d’Educació”. Una trobada de docents, i no docents, on es presenten tot tipus d’experiències per a l’exploració de nous models educatius.
La competència digital va centrar la presentació de la directora del IBSTEAM, Yolanda Martínez, que va explicar la funció d’aquest organisme: «Ens dediquem a impulsar la competència digital i els plans digitals dels centres. Amb la COVID, accelerem la transformació digital i habilitem dispositius per a alumnes vulnerables, assessorem els centres i formem als docents. Un total de 8.500 docents de Balears han estat formats i s’han repartit gairebé 8.000 dispositius. En 2024, més de 14.000 docents hauran d’acreditar la seva competència digital i un nombre similar d’alumnes vulnerables comptaran amb dispositius. La transformació digital ha arribat per a quedar-se, però va més enllà de l’educació i arribarà a les famílies».
Cal destacar que la millora digital dels centres educatius és un dels reptes de la Conselleria des de la passada legislatura, un procés que es va accelerar amb motiu de la pandèmia. Per atendre tots aquests reptes, es va crear el CEP IBSTEAM i per aquest curs 2021/22 l’IBSTEAM incrementarà la seva dotació de personal que passarà dels 9 membres actuals a 16. La feina d’IBSTEAM es complementa amb la del Servei de Tecnologies de la Informació a l’educació que s’encarrega de donar suport tècnic als centres educatius.
Aquesta primera Jornada va comptar també amb la participació del CEIP Pare Bartomeu Pou, d’Algaida, on Purificació Martín i Maria Antònia Vallespir van explicar l’experiència del CEIP, en el seu programa de Pensament Computacional i Robòtica, amb el seu horari de classes i introduït en totes les àrees, «amb la finalitat de fomentar la creativitat i el pensament lògic, així com les habilitats socials i la inclusió. Amb la robòtica educativa, l’alumne adquireix més autonomia i l’equivocació i la seva solució formen part de l’aprenentatge, no generen frustració. Els alumnes fan els seus propis projectes i els viuen».