La iniciativa vol posar en un pla similar el consum de productes alimentaris de proximitat i la literatura: “Proposem que es faci de la mateixa manera, amb literatura de qualitat i de quilòmetre zero, perquè el lector tingui on triar i que el llibre sigui d’un escriptor del seu poble o ciutat”, explica.
Prèviament, els escrits han passat el filtre de l’agència literària Èxit, que certifica que el contingut té un nivell adient per a poder-se promocionar sota el paraigua de la plataforma. Berlín compara aquest filtre amb el de la veracitat dels missatges que es publiquen a les xarxes socials, i que requereixen que algú en confirmi que contenen informació real.
Estrena com escriptora
En el cas de Patrícia Berlín, el primer llibre que publica parteix de l’experiència que va viure com a periodista amb la cobertura informativa de la desaparició de Llum Valls, una jove que després de nou mesos en cerca va ser localitzada sense vida. “Aquell cas em va frepar, i és el meu punt de partida del llibre, però en aquest cas la protagonista, l’Alba, apareix amb vida”, detalla. No obstant, a partir d’aquest inici la història se centra en les circumstàncies que viuen els joves, donat que el llibre està pensat per a totes les edats, però principalment perquè el pugui llegir i fer-se’l seu el públic adolescent.
Per fer-ne promoció, Berlín distribueix el seu llibre a través d’Amazon i de llibreries de Sabadell com el Librerío de la Plata. A més, ofereix una signatura a la carta, a través de les peticions que pot rebre a través de la llibreria, per correu electrònic o el compte d’Instagram de l’escriptora.