Finalització campanya la “R” Sempre Present

La campanya, que es va posar en marxa el 15 de setembre, ha servit per arribar a la població menorquina i sensibilitzar-la en la necessitat de seguir reciclant, a ser més responsables reduint el consum de certs productes i a reutilitzar, sempre que sigui possible.

S’ha basat en el suport digital gairebé en la seva totalitat, mitjançant un web principal amb molt contingut audiovisual i l’ús extensiu i patrocinat, durant tota la campanya, de les xarxes socials. També es va realitzar un espot, protagonitzat pel cantant Shanti Gordi, que es va emetre durant quinze dies per televisió. Finalment, també s’ha optat per la ràdio per tal d’arribar a un públic no usuari de les xarxes socials i Internet.

Ha estat realitzada per les empreses menorquines Agència Addaia i Diosloscria que han plantejat una idea creativa que gira entorn de la forma de ser de la població menorquina. Una ciutadania que, des de sempre, ha tingut ben present la seva estima cap a la terra i l’entorn, fet que l’ha sensibilitzat davant la necessitat de tenir també ben present les conegudes tres erres: Reduir, Reutilitzar i Reciclar.

Va començar amb una impactant tanca publicitària amb una fotografia preciosa de Menorca i un missatge aparentment mal escrit: “MENOCA”, que convidava a l’usuari a entrar a la pàgina web on trobarien la resolució: https://we.tl/t-ht0np63sE5

També es va utilitzar aquest format en un autobús vinilat amb tres imatges i missatges semblants: una imatge de Cala Morell, amb el text “BIOSFEA”, una imatge aèria amb el text “NATUA” i una altra de Cala Presili acompanyada del text “MENOCA”.

Per finalitzar la campanya, el dilluns 20 de desembre, Josep Juaneda, conseller de Medi Ambient i Reserva de Biosfera i president del Consorci de Residus i Energia de Menorca, i Esteve Barceló, director insular de Medi Ambient, han entregat els premis principals als dos guanyadors dels concursos que s’han realitzat aquests mesos, concretament una bicicleta elèctrica i un patinet elèctric.

També hi ha hagut quinze guanyadors més, que s’emportaran un kit de reciclatge Premium a més de les 1000 unitats de kits de reciclatge que ja s’han repartit entre les deixalleries d’Alaior, Ciutadella, es Mercadal, es Migjorn Gran, Ferreries, Maó i Sant Lluís a tothom que ho sol·licitava.

Repercussió:

· La pàgina web ha tingut 4.201 visites mensuals durant la campanya.
· S’ha emès el vídeo per televisió en prime time amb una audiència diària de 49.000 persones de mitjana.
· S’han emès falques a Menorca (AUDIÈNCIA: 5000 persones diàries).
· Entre els usuaris que han interactuat amb les publicacions hi trobem:
65% DONES
35% HOMES
Les edats de 25 a 65 són les dels usuaris amb més participació.

Abast de les publicacions:
Els continguts generats han arribat a través de les xarxes socials a 127.614 persones
· 79.682 persones via Facebook (Aconseguint un abast de 14.400 persones en un sol dia)
· 41.401 persones via Instagram
· 6531 persones via Youtube
TOTAL: 127.614 persones

El cost total de la campanya ascendeix a 52.630 € (sense IVA). La iniciativa ha estat impulsada pel Consorci de Residus i Energia de Menorca, i finançada íntegrament amb el fons de comunicació que les entitats ECOEMBES i ECOVIDRIO posen a disposició del Consorci.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.