L’audiència televisiva a Espanya cau fins els 6,5 milions d’espectadors, la xifra més baixa des de l’any 2007 El consum de mitjana per individu se situa en 206 minuts amb la franja de persones majors de 65 anys al capdavant

 

ACN Barcelona .- L’audiència televisiva a Espanya ha caigut aquest 2021 fins els 6,5 milions d’espectadors de mitjana, la xifra més baixa des de l’any 2007. Segons un informe de GECA, a partir de dades de Kantar Media, aquest descens també s’ha vist reflectit en el consum de mitjana de televisió per individu, que se situa en 206 minuts, la xifra més baixa des de 1993, quan va ser de 204 minuts. Les persones majors de 65 anys són el grup que continua consumint més televisió. Després d’un període de confinament el 2020, durant el qual la població va passar molt temps a casa, la retirada de gran part de les restriccions i el canvi d’escenari pel que fa a la situació epidemiològica de la covid, ha derivat en una caiguda del consum televisiu a mínims històrics.
De fet, totes les franges d’edat han reduït el temps que passen davant la televisió, respecte l’any anterior. En especial s’ha notat la baixada en els grups de persones de 4 a 12 anys amb una mitjana de 88 minuts (-31) i de 45 a 64 anys amb una mitjana de 256 minuts (-32).

Pel que fa a les temàtiques, l’esport en obert ocupa les primeres posicions dels programes més vistos, seguit de ben a prop de propostes relacionades amb l’entreteniment. En el cas dels canals autonòmics, els espais informatius ocupen les primeres posicions.

En el cas dels canals autonòmics públics, s’ha registrat una crescuda respecte el 2020, i ja en són tres de consecutius en els quals arriben al 8% del share. Segons l’estudi, un dels motius principals és l’actualitat relacionada amb la pandèmia de la covid, que eleva l’audiència dels informatius d’aquests canals. També destaca la pujada d’audiència en la franja de nens i nenes de 4 a 12 anys.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.