Més per Menorca demana que les administracions públiques garanteixin l’atenció presencial

Amb l’arribada de la pandèmia totes les atencions al públic van quedar limitades per l’aplicació de la cita prèvia, un mecanisme que, segons Més per Menorca, va ser clau per assegurar el servei quan la situació sanitària era molt greu. Això no obstant, actualment, els menorquinistes consideren que la metodologia d’atenció ciutadana ha de ser més flexible i que s’ha de recuperar l’atenció presencial immediata.

El partit menorquinista considera que la cita prèvia, tot i ser una innovació positiva, si es converteix en el sistema únic per accedir als serveis d’atenció al ciutadà, en dificulta l’accés, provoca una bretxa generacional i digital i que, en conseqüència, en aquest moment ja no ha de ser l’única vía possible

Per una banda, Més per Menorca considera que la cita prèvia és una mesura positiva com a sistema general per accedir als serveis d’atenció ciutadana, però si és el sistema únic provoca una bretxa generacional que dificulta l’accés a les administracions per part de les persones majors que es veuen obligades a demanar cita per telèfon o a través d’internet. El mateix succeeix amb aquelles famílies que tenen dificultats econòmiques que els impossibiliten l’ús de les noves tecnologies.

Així mateix, consideren que aquesta situació també es dona en algunes empreses privades que atenen a la ciutadania, com ara les entitats bancàries.

Tot i que són conscients que la cita prèvia agilitza el funcionament de les administracions i evita esperes innecessàries als usuaris dels serveis, els menorquinistes estan convençuts que no pot ser la única forma d’accés i per tant fan una crida a les diverses administracions perquè valorin si no “és el moment de recuperar la normalitat en aquest sentit, ja que els serveis bàsics s’han de garantir per a tota la ciutadania”.

En aquest sentit, Més per Menorca també denuncia la situació que han patit alguns ciutadans i ciutadanes les darreres setmanes per a poder accedir als serveis de la seu de la Seguretat Social de Maó, on s’ha fet impossible aconseguir cita, ja que ni de forma presencial, ni telefònica, ni tampoc telemàtica ha estat possible poder demanar cita.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.