La Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM) ha participat per primera vegada a la Danish Travel Show Ferie for Alle. Es tracta de la principal fira turística del mercat escandinau dirigida al públic final, celebrada aquest passat cap de setmana –entre el 25 i el 27 de febrer– a Herning (Dinamarca). Menorca va participar en aquest esdeveniment amb un mostrador propi dins del pavelló de Turespaña.
L’assistència a la fira per part de la Fundació va consistir, principalment, a explicar les experiències turístiques que es poden viure a Menorca i que donin resposta als principals interessos dels danesos. Es tracta d’un perfil de turista que se sent especialment atret per la pràctica del senderisme, el cicloturisme, l’esport a l’aire lliure, i el turisme actiu en general. L’oferta de l’illa en aquest àmbit encaixa perfectament amb les seves preferències, convertint l’illa en un destí atractiu per a aquests viatgers.
La FFTM ha assistit a la fira Danish Travel Show amb mostrador propi dins del pavelló de Turespaña, compartint espai amb destinacions com Costa Càlida (Múrcia), Andalusia, Lanzarote, Gran Canària, Costa Blanca (Alacant) i Benidorm. Enguany, la fira ha registrat 41.250 visitants, la majoria dels quals (un 73 %) estan interessats a viatjar al sud d’Europa i més de la meitat afirma disposar d’un pressupost per a vacances d’entre 3.000 i 4.000 €.
A més de la participació en esdeveniments d’aquest tipus, al llarg de tot l’any l’OET (Oficina Espanyola de Turisme) de Dinamarca du a terme accions promocionals per tal de captar l’interès del viatger danès i per a fomentar la desestacionalització de la temporada turística, mitjançant articles en premsa o accions online. En el que va de 2022, s’ha posat en marxa una campanya a través d’Internet per a promocionar les Illes Balears en la que es van destacar aspectes únics de Menorca com ara la seva gastronomia, la seva naturalesa única, els seus valors i atractius com Reserva de Biosfera des de fa quasi 30 anys, i les possibilitats de practicar tota mena d’esports a l’aire lliure.
Des de fa més de 20 anys, Espanya és la primera destinació triada pels danesos per a viatges de 4 o més pernoctacions. El turista danès sol fer una mitjana de dos viatges al llarg de l’any i en els últims anys ha crescut la demanda d’aquest mercat pel turisme actiu i la gastronomia.