La Fundació Foment del Turisme de Menorca ha participat aquest dijous en la trobada virtual que s’ha celebrat amb juntament amb La Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM) en la trobada online sobre destinacions organitzada en el marc del programa de la fira ITB de Berlín que, enguany i degut a la situació sanitària per la pandèmia de la Covid-19, es celebra de manera virtual el proper dia 17 amb un format “Digital Bussiness Day”. Menorca, juntament amb la resta de les illes de l’arxipèlag, ha estat present en la presentació “Illes Balears, experiències com a noves oportunitats”, que s’ha retransmès des del Palau de Congressos de Palma de Mallorca i que anava dirigida al sector turístic i als mitjans de comunicació alemanys.
Des de la FFTM s’han exposat les experiències que pot viure el turista alemany que decideixi passar les seves vacances a Menorca, posant l’accent en els productes turístics diferenciats i lligats a la sostenibilitat que té Menorca. El mandat de Regió Europea de Gastronomia, la candidatura de la Menorca Talaiòtica a Patrimoni Mundial de la UNESCO, el Camí de Cavalls (sender catalogat com a Gran Recorregut GR-223), el turisme actiu o la distinció de Reserva i Destinació Starlight, són alguns dels principals atractius que presenta Menorca per al mercat alemany, a més d’una destacada i atractiva oferta de sol i platja.
La participació de la FFTM en aquesta presentació forma part de les accions promocionals que es fan al llarg de tot l’any per promocionar Menorca en el mercat alemany. Així, de les accions presencials que es mantenen en el calendari firal d’aquest 2022, la Fundació assistirà amb Turespaña a la fira IMEX, un esdeveniment enfocat al sector MICE (turisme de reunions, negocis, conferències i exposicions) que es celebra a Frankfurt entre el 31 de maig i el 2 de juny. L’assistència a fires es complementa amb altres accions promocionals per al mercat alemany de la mà de les OET d’Alemanya a Berlín, Frankfurt i Munic, com els presstrips i els famtrips; i amb les campanyes directes de la FFTM a plataformes digitals dirigides al client final.
Enguany, a partir de l’abril i de manera esgraonada fins el juny, Menorca tindrà connexions directes amb un total de cinc ciutats alemanyes: Frankfurt, Colònia, Munic, Lübeck i Düsseldorf, un bon indicador de la feina que s’està fent per ampliar rutes i atraure un perfil de turista germànic interessat en el producte que ofereix la destinació.