Natura, gastronomia i experències, principals reclams de Menorca al Saló Mundial de Turisme de París Els visitants d’aquesta fira s’interessen pel turisme fora de temporada alta i valoren que hi hagi connexió aèria directa entre París i Menorca.

La Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM) participa aquests dies al ‘Saló Mundial del Turisme’, una de les principals fires destinades al públic general que se celebra a París entre els dies 17 i 20 de març, després de dos anys d’interrupció a causa de la pandèmia. Menorca assisteix a aquest esdeveniment amb l’estand de Turespaña per promocionar la destinació en aquest important aparador turístic de França.

L’estand de Menorca ha rebut nombroses peticions durant les primeres jornada de la fira, especialment sobre les propostes de turisme natural, gastronòmic i d’experiències. El perfil del visitant és el de parelles de mitjana edat amb un poder adquisitiu mig-alt, interessats a viatjar a l’illa els mesos de maig, setembre i octubre, fora de temporada alta. Productes turístics diferenciats que ofereix Menorca com el mandat de Regió Europea de Gastronomia, el Camí de Cavalls o les experiències Made in Menorca, com les visites a formatgeries amb tast de productes o a les fàbriques de calçat, encaixen en els interessos del turista francès que assisteix a aquesta fira.

Un dels aspectes que més valoren és el fet que hi hagi connexió vols directes amb Menorca. A partir de la darrera setmana de març, l’illa tindrà connexió amb sis aeroports francesos i, durant tota la temporada, l’illa estarà connectada amb set ciutats franceses: París, Marsella, Tolosa, Bordeus, Nantes, Lió i Niça, a través de cinc companyies aèries. Segons dades de la consultora Mabrian, a dia d’avui, les companyies tenen programats 191.300 seients entre França i Menorca, el que suposa un 189 % més que en 2019, l’any previ a la pandèmia, i un 53 % més que la temporada passada, quan el mercat francès es va situar en el tercer mercat emissor en importància, després dels visitants nacionals i britànics.

La presència en el Saló Mundial del Turisme’ a París és la primera de les diferents accions promocionals dirigides al mercat francès que té previst dur a terme la FFTM al llarg d’aquest any.  El mes de maig, coincidint amb les dates de celebració del Taste of Paris Festival i en el marc del mandat de Menorca Regió Europea de Gastronomia 2022, tindrà lloc un showcooking i masterclass de cuina de Menorca que aplegarà 30 periodistes especialitzats. A través de l’Oficina Espanyola de Turisme (OET) de París, també s’estan organitzant diferents fam trips i press trips per donar a conèixer l’oferta de turisme cultural, patrimoni, gastronomia i turisme familiar que ofereix Menorca.

La FFTM també ha participat aquest dijous, 17 de març, en el ‘Digital Business Day’ que es va celebrar com a part del programa de la fira ITB Berlín. Des de la Fundació Foment del Turisme de Menorca es van mantenir deu reunions virtuals amb representants de mitjans de comunicació digitals alemanys i ‘bloguers’ especialitzats en viatges. Per enfortir l’estratègia de promoció de Menorca en el mercat alemany, la FFTM té previstes tot un seguit d’accions entre les quals destaca un press trip el mes de maig, organitzat en col·laboració amb l’Oficina Espanyola de Turisme (OET) de Berlín i l’Associació de Turisme Sostenible d’Alemanya, dirigit a periodistes que es mostren interessats en els valors de la sostenibilitat de Menorca per conèixer, no només els atractius turístics, sinó també les polítiques mediambientals que es duen a terme a l’illa.

Per a la FFTM, la previsió que enguany guanyi pes la programació de vols regulars front la touroperació –amb connexions directes amb un total de cinc ciutats alemanyes: Frankfurt, Colònia, Munic, Lübeck i Düsseldorf–, és una oportunitat per potenciar la promoció de la destinació més focalitzada en la sostenibilitat i els valors naturals per atraure el perfil de turista germànic que més encaixa amb les experiències que els ofereix l’illa.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.