MITIE FACILITIES SERVICES és una filial d’una multinacional britànica dedicada a la prestació de facility services (neteja, consergeria, serveis auxiliars, manteniment, seguretat, jardineria). Duen més de 40 anys implantats a Espanya, oferint diversos serveis a empreses públiques i privades, amb seus a Madrid, Barcelona, Palma de Mallorca i les Canàries.
Mitie, compromesos amb l’empleabilitat facilitant la inclusió social, actualment tenen 18 persones amb discapacitat contractades a Menorca en els diferents serveis que executen, distribuïdes entre el servei de neteja als centres educatius (8 persones) i en el servei de control d’accessos a l’aeroport (10 persones).
La FUNDACIÓ PER A PERSONES AMB DISCAPACITAT DE MENORCA, entre els seus principals objectius, promou la defensa de les condicions bàsiques per a l’autonomia de les persones amb discapacitat de l’Illa amb el propòsit d’aconseguir la inserció sòcio-laboral. Per fer efectiu aquest objectiu principal compta, entre d’altres, amb un departament d’inserció laboral des don es duen a terme diferents programes formatius i serveis d’acompanyament a l’ocupació, promoguts pel Programa Incorpora de la Fundació ”la Caixa” i pel SOIB a través de la convocatòria de subvencions d’Itineraris Integrals d’Inserció per a col·lectius vulnerables, amb cofinançament del Fons Social Europeu.
Es vol fidelitzar la col·laboració entre les dues entitats, amb compromisos i plans d’actuació conjunts que promoguin la major ocupació i inserció laboral del col·lectiu a l’illa menorquina. Entre aquests plans cal destacar la formació de Serveis Aeroportuaris de 230 hores que s’està impartint en aquests moments des de la Fundació a través del Programa Incorpora, començada el 24 de febrer i que acaba el 10 de maig, amb la participació d’un centre formatiu altament especialitzat en serveis turístics / aeroportuaris, TRIA Formación. En el curs s’han inclòs mòduls de competències tècniques: generalitats aeronàutiques, controls d’accessos, control de passaport i temperatura, fraseologia aeroportuària amb anglès, atenció al client, primers auxilis i PRL bàsic; juntament amb mòduls de competències transversals, per l’atenció al client, gestió emocional, resolució de conflictes i capacitat d’adaptació; un mòdul d’alfabetització digital i finalment el mòdul de pràctiques al mateix aeroport. A partir d’aquesta formació ja s’ha promogut la inserció laboral de 8 dels alumnes en el servei de control d’accés a l’aeroport durant els mesos de març i abril; havent el compromís de promoure alguna contractació més a partir del maig.