Menorca acull un viatge de premsa amb l’objectiu d’atraure turistes dels Estat Units La nova ruta aèria directa entre Mallorca i Nova York que s’estrena el juny facilita l’arribada de visitants d’aquest mercat especialment interessats en els productes com la gastronomia, l’art i la cultura.

Menorca ha acollit aquest cap de setmana un press trip organitzat per la Fundació Foment del Turisme (FFTM), conjuntament amb les oficines de Turespaña a Nova York, Chicago i Miami i el Consell Insular de Mallorca. Es tracta d’un grup de set professionals de les tres ciutats nord-americanes experts en periodisme de viatges que col·laboren amb mitjans de gran difusió als Estats Units, com ara Forbes, CNN o National Geographic. Durant tres dies, el grup de comunicadors acompanyats pel responsable de premsa de l’OET de Nova York, Álvaro Visiers, han pogut fer un tast del ventall d’experiències sostenibles que els ofereix l’illa. Han fet una excursió per un tram del Camí de Cavalls i per S’Albufera des Grau; han visitat Sa Naveta des Tudons com element més representatiu de la Menorca Talaiòtica; Ciutadella, Fornells, El Toro i el Llatzeret com un dels espais més emblemàtics del Port de Maó; han pogut participar en un taller d’elaboració de maonesa com exemple de la riquesa de la cultura gastronòmica de l’illa; i han gaudit d’una sortida en barca per la costa nord.

Aquest viatge de premsa té com objectiu atraure turistes dels Estats Units aprofitant l’oportunitat que representa la ruta directe entre Mallorca i Nova York que s’estrena el proper 3 de juny. L’acció forma part de la feina que s’està fent des de la FFTM i la direcció insular de Promoció Turística i Fons Europeus del Consell Insular per a diversificar mercats emissors, per atraure un perfil de viatgers que faci més sostenible l’activitat turística a l’illa i que permetin allargar la temporada i la desestacionalització. Cal tenir en compte que, abans de la crisi sanitària, l’illa rebia cada any la visita d’uns 4.000 nord-americans en viatge individual –unes xifres similars a les registrades el 2019 amb mercats com Irlanda (4.403 visitants) o Finlàndia (5.558 visitants)– i que es tracta d’un perfil de viatgers d’alt poder adquisitiu especialment interessats en els productes com la gastronomia, l’art i la cultura. Aquesta acció es complementarà a final de mes amb un fam trip, un viatge de familiarització de professionals turístics, amb agents nord-americans.

El press trip d’aquest set comunicadors ha tingut lloc just una setmana després de la visita de tres periodistes britànic dels mitjans The Sun, Daily Express, i del portal “Travel beguins at 40” en una acció conjunta de la FFTM i Vueling. Aquest grup va arribar a l’illa el dia 2, amb el vol inaugural de la companyia de la nova ruta que uneix Menorca i l’aeroport de Gatwick amb tres freqüències setmanals. També el mateix cap de setmana, va visitar l’illa la revista digital Ruta en família per experimentar en primera persona activitats com una ruta a cavall per a principiants, formatjar en família, i visites a monuments per preparar reportatges especials sobre l’oferta de Menorca en gastronomia, natura i cultura enfocades a famílies.

En la programació d’accions promocionals de la FFTM per aquest 2022 hi ha diferents press trips i fam trips dirigits a mercats com Alemanya, Itàlia, Bèlgica, Àustria, Dinamarca i Regne Unit.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.