El Govern de les Illes Balears, a través de l’Agència d’Estratègia Turística (AETIB), i en col·laboració amb l’ambaixada i el consolat britànic, ha anunciat aquest dematí a Eivissa la posada en marxa d’una nova edició de la seva campanya conjunta per impulsar una imatge de destinació segura al Regne Unit, així com de tolerància zero davant el turisme d’excessos amb vista a aquesta temporada.
La presidenta del Govern, Francina Armengol, ha estat l’encarregada, juntament amb l’ambaixador del Regne Unit a Espanya, Hugh Elliott, i el secretari d’estat de Turisme, Fernando Valdés, de presentar la iniciativa, que una vegada més, tindrà com a missatge clau «Stick with your mates» (‘Roman amb els teus amics’), i brindarà consells i suggeriments als joves sobre com cuidar-se els uns als altres i ajudar a evitar accidents greus durant les vacances.
La campanya, que va començar el 2019 i arriba ara a la tercera edició, és fruit de l’intens treball efectuat de manera conjunta i es basarà en vídeos i imatges digitals que es distribuiran a través de les xarxes socials i aniran adreçades a joves del Regne Unit que visitin les Illes Balears.
Tot i que la campanya original va arrencar el 2019, la situació provocada per la pandèmia ha fet que s’actualitzi i des del 2021 compta amb la participació de les Illes Balears. Tot amb l’objectiu de posar èmfasi en la necessitat que els turistes britànics prenguin totes les mesures necessàries per gaudir d’unes vacances segures.
Durant la presentació, Armengol ha agraït a l’ambaixada britànica el seu compromís amb les Balears i el «treball conjunt», iniciat abans de la pandèmia, en l’«aposta decidida per un turisme de qualitat, segur, conscient de la realitat que visita i que pugui gaudir d’ella». El Govern, ha explicat la presidenta, «fuig del turisme d’excessos, que no significa turisme d’oci», i per això «va aprovar un decret llei que s’aplica i que està donant els seus fruits».
Armengol ha insistit que «hem començat un camí que no té retorn i que dona seguretat al turista i al resident», un camí que farà que «entre tots i totes siguem capaces d’apostar per aquestes illes de qualitat que tots volem».
Per part seva, l’ambaixador britànic a Espanya, Hugh Elliott, ha assegurat que és conscient de «com d’entusiasmats estaran els joves amb el que poden ser les seves primeres vacances a l’estranger des de fa almenys dos anys. Les Balears són una destinació fantàstica i segura, però volem assegurar-nos que els nostres visitants coneguin les regles locals i sàpiguen com mantenir-se segurs durant una nit de festa».
«Estem treballant estretament amb el Govern de les Illes Balears, les mesures del qual tracten de controlar el consum excessiu d’alcohol i les conductes incíviques. Tots tenim la responsabilitat de conèixer les regles, complir-les i garantir unes excel·lents vacances per a nosaltres i els qui ens envolten», ha afegit durant la seva intervenció.
En aquesta línia, l’ambaixador ha insistit en la idea que «la millor manera de fer-ho és assegurar-se de cuidar dels seus companys: romandre junts en una nit de festa, no deixar que els amics tornin sols al seu allotjament i cuidar-se entre ells».
El secretari d’Estat de Turisme, Fernando Valdés, ha elogiat la col·laboració empresa per tercer any consecutiu pel Govern i l’Ambaixada britànica a Espanya per «garantir la seguretat dels qui ens visiten i el prestigi del destí, perquè es tracta de dos elements indissociables». Valdés ha felicitat la presidenta Armengol i al conseller Negueruela «pels molts i exitosos acords» que estan aconseguint «amb tot l’ecosistema empresarial i institucional per instal·lar un model sostenible i viable a la regió». «El turisme del futur que volem és un turisme que genera beneficis per a l’empresariat i també per als residents que generosament comparteixen la seva ciutat i el seu poble amb el visitant».
A l’acte també hi han acudit el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, Iago Negueruela, acompanyat de la directora adjunta de l’AETIB, Esther Callizo.
Dins la campanya, enguany es reforçaran més les actuacions, tant en origen com en destinació, ja que la previsió és recuperar les xifres d’arribades de turistes britànics d’abans de la pandèmia. D’aquesta manera, el turista arribarà a les Illes Balears coneixent les normes, i una vegada que arribi a la destinació se’l mantindrà informat del que es pot fer i el que no es pot fer durant les vacances.
L’objectiu final d’aquesta campanya conjunta, que comptarà amb un pressupost total d’aproximadament 20.000 € sufragat a parts iguals, és recordar als visitants que la normativa contra el turisme d’excessos continua vigent a les Illes Balears, així com la importància que els turistes britànics cuidin dels seus amics i tenir així unes vacances segures.
Des de l’ambaixada han reclamat als turistes britànics que, abans de viatjar a les illes, consultin el lloc web https://www.gov.uk/foreign-travel-advice/spain, un espai en el qual trobaran informació sobre la normativa contra els excessos i consells per tenir unes vacances segures.