El Centre Assessor de la Dona ha obert, durant el 2021, un total de 140 expedients nous El total de visites realitzades han estat de 2.583.

Centre Assessor de la Dona

La memòria del Centre Assessor de la Dona corresponent a l’any 2021 mostra la consolidació de les polítiques d’igualtat entre dones i homes, i de prevenció, detecció i lluita contra la violència de gènere portades a terme pel Consell Insular. Un any després de l’inici de la pandèmia mundial, que va afectar a tots els àmbits de la nostra vida, les dades demostren els esforços per adaptar els serveis del Centre Assessor de la Dona.

En concret, durant el 2021 es van obrir un total de 140 expedients nous (l’any 2020 van ser 132) i s’ha treballat amb un total de 421 expedients (l’any 2020 van ser 526) resultat de la suma de les dones ateses per primera vegada i aquelles que, ja tenint expedient d’altres anys, continuen essent usuàries dels serveis oferts. El total de visites realitzades han estat de 2.583, el que suposa una baixada en el total de visites respectes a l’any anterior marcada per la disminució d’atenció telefòniques i vídeo cridades, havent recuperat l’atenció presencial a les oficines.

Com ha manifestat la consellera de Benestar Social, Bàrbara Torrent, ‘des del Centre Assessor de la Dona no volem centrar-nos únicament en l’atenció a les víctimes, sinó també en la prevenció i la detecció de casos de violència masclista, per combatre aquesta xacra i ajudar a aturar-la, i que ens ajudin a avançar cap a la igualtat real entre dones i homes’.

El tipus de maltractament més habitual, durant el 2021, va continuar essent el maltractament físic i psicològic (214). Pel que fa al perfil de les persones usuàries, el grup d’edat més atès al Centre Assessor de la Dona és el comprès entre els 41 i els 50 anys (152), el que manifesta un canvi de tendència respecte a l’any passat quan el grup majoritari va ser el d’entre 31 i 40 anys. Les menys representades són les dones menors de 20 anys (3), seguit de les de més de 60 anys (11).

Pel que fa a les millores introduïdes al Servei Assessor de la Dona durant el 2021 destaquen la posada en marca del pis pont, el canvi d’ubicació (per raons de seguretat) del pis d’acollida, comptar amb personal propi del programa d’atenció a les persones menors i comptar amb eines d’avaluació de l’atenció rebuda per part de les dones ateses, tant en els serveis d’atenció integral com en els recursos d’acolliment temporal.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.