Josep Marí, el conseller de Mobilitat i Habitatge, es reuneix amb el Consell de Menorca per compartir el Projecte de decret de transport marítim El conseller ha exposat les línies principals del projecte, que es troba actualment en període d'informació pública

El conseller de Mobilitat i Habitatge, Josep Marí, acompanyat del director general de Transport Marítim i Aeri, Xavier Ramis, s’ha reunit aquest matí amb la presidenta del Consell de Menorca, Susana Mora, i la consellera de Mobilitat, Francesca Gomis, per donar-los a conèixer les principals línies del Projecte de decret de transport marítim, que es troba actualment en període d’informació pública fins al dia 13 de juny.

El text desplega la Llei 11/2010, de 2 de novembre, d’ordenació del transport marítim de les Illes Balears, i «neix amb la voluntat de garantir un servei mínim de connectivitat entre les Illes per mar i per a tothom», en paraules del conseller Josep Marí, que afegeix: «Volem, a més, que el text definitiu que surti d’aquest procés d’informació pública que vàrem iniciar el passat 13 de maig sigui el més consensuat possible amb tots els consells i agents implicats».

Aspectes principals del decret

L’esborrany del decret de transport marítim, elaborat des de la Conselleria de Mobilitat i Habitatge, ordena el transport regular entre illes i aclareix i concreta les característiques de cada una de les activitats de transport marítim que es desenvolupen, qui les pot dur a terme i on. Defineix quins vaixells o embarcacions poden prestar l’activitat de transport marítim, què s’entén per instal·lació portuària i per instal·lació marítima, i el procediment que cal seguir en cas de sol·licitar la dispensa de bandera.

El decret també fixa les condicions mínimes per garantir un servei suficient a les línies d’interès estratègic. S’estableix com a requisit que les companyies tenguin una continuïtat en el servei d’un mínim de dotze mesos consecutius, tant en temporada alta com en temporada baixa, i una regularitat i freqüències mínimes:

— Línia Alcúdia-Ciutadella–Alcúdia: una freqüència diària.

Si es detecta que aquests serveis mínims no es cobreixen, el Govern podrà declarar la insuficiència de la prestació del servei i obrir un procediment d’autorització prèvia en què, finalment, aquestes condicions mínimes passarien a tenir la condició d’obligacions de servei públic. El decret regula per primera vegada el contracte d’obligació de servei públic en transport marítim per garantir que les navilieres prestin aquests serveis durant tot l’any.

El decret també estableix un seguit d’exigències per al transport de caràcter turístic o recreatiu. Si l’itinerari transcorre per un parc natural s’haurà de disposar de mitjans divulgatius per donar a conèixer els valors naturals de l’espai protegit.

El decret de transport marítim també estableix l’obligació de vetlar per un transport marítim respectuós amb el medi ambient, amb sostenibilitat ambiental, qualitat i confort; i habilita el Consell de Govern perquè pugui adoptar mesures específiques per salvaguardar aquests valors.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.