La Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM) ha encetat una campanya per donar a conèixer l’àmplia oferta de propostes i punts d’interès que ofereix l’illa. L’objectiu de la FFTM és ajudar als visitants a diversificar activitats, evitant grans concentracions de gent als llocs amb més pressió humana de Menorca, siguin platges o determinats entorns naturals.
La campanya es desenvolupa a les xarxes socials de la FFTM i s’articula entorn del reclam principal de la promoció de Menorca aquest 2022: gaudir dels petits plaers que ofereix la destinació. A més de promocionar turísticament l’illa, les publicacions a xarxes adopten per aquesta campanya un to més didàctic. Es donen consells sobre l’accés a les platges més demanades, les opcions per arribar-hi en transport públic, indrets alternatius per a gaudir d’una posta de sol, així com propostes culturals, de turisme actiu o de contacte amb la natura.
La campanya de la FFTM compta amb la col·laboració desinteressada de veïns i veïnes de Menorca i de persones que mantenen una estreta relació amb l’illa. Mitjançant un breu qüestionari anomenat “Els petits plaers de Menorca per…” , els participants expliquen quins són els seus llocs preferits per a gaudir en família, en parella o amb amics, quin és el seu producte gastronòmic o la seva platja favorita, entre altres preguntes. El perfil dels enquestats és divers i estan vinculats a la gastronomia, el sector l’empresarial, la cultura, el món de l’espectacle o els esports, i les respostes es publicaran tant a les xarxes socials de Turisme Menorca com al web.
Precisament, el web www.menorca.es allotjarà en breu un apartat on es recullen els petits plaers de Menorca, per tal que residents i visitants tinguin més fàcil fer recerca de plans a fer o llocs a visitar. Els petits plaers estaran organitzats segons els diferents productes turístics de Menorca, com ara la natura, el turisme actiu, el turisme cultural, o la gastronomia, en l’any que Menorca ostenta el mandat de Regió Europea de Gastronomia.